Gå til innhold

Blødning etter samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste gangene vi har hatt samleie har jeg begynt å blø litt ganske raskt etterpå. I går var jeg derfor veldig fornøyd når det ikke kom noe blod på formiddagen. Men da jeg skulle legge meg kom det plutselig en del friskt blod. Måtte ta på meg bind før jeg gikk til senga. Er det vanlig at det kan ta så lang tid etter samleie før det kommer blod, eller er det kanskje en helt annen grunn til at jeg begynte å blø da?

Har heldigvis ikke blødd så mye i løpet av natta, men da jeg var på do nå kom det en del slim og blod igjen. Blir litt urolig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var gravid sist blødde jeg alltid etter samleie. (det la en liiiiten demper på lysten kan man si....)

Snakk med lege eller jordmor dersom du er bekymret. Jeg ringte flere ganger til sykehuset og fikk ultralyd når jeg blødde bare for å forsikre meg om at alt var bra. (Og det var det!)

Jeg ville praktisert avholdenhet en periode, ikke akkurat kjekt å ha sex når en er redd for å miste babyen etterpå...

Skrevet

Jeg har opplevet det også; ble skikkelig red da jeg har mistet to ganger tidlig, men jeg er i uke 27 nå og kjente masse liv, så helt ille kunne det vel ikke være. Legen min henviste meg likevel til ekstra UL og der fikk vi se at alt var i orden, men ingen sex de neste ukene (magisk grense her er rundt uke 32/33). Viktig informasjon jeg fikk var, så lenge jeg ikke hadde vondt eller sammetrekninger i livmoren var det ikke grunn til bekymring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...