Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Det er 3 måter å skrive det navnet vi har valgt: Maja Maia Maya Maia og Maya brukes også i engelsktalende land, og har navnedag i Norge Maja er mest vanlig skrivemåte i norge.Ingen navnedag. Hva hadde dere valgt??
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Fint navn! Ville valgt Maja :-)
Punny Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Ville valgt Maia eller Maja. Maya med y får meg til å tenke på indianere
*Lenn* :-)) Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Ååå, det er så fint navn! Helt klart Maia med i.
Pinny og lillegutt Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Hadde nok valgt Maja eller Maya. Maia ser litt rart ut i mine øyne =P
Athina' Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Maya eller Mya(med sånn durt over y'n) Hadde jeg valgt :-) Stesøsteren til datteren min heter Mya og det passer så fint på en glad, søt og herlig unge :-) Må skrive her at hun bor i usa :-)
Gullgutter bli storebrødre Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 jeg hadde valgt Maia, velger selv Nikolai med i istede for y.
elimor Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg ville valgt Maja, siden det er den vanligste stavemåten i Norge (tross alt 6 ganger så vanlig som med i). Maja har navnedag 7. mai, akkurat som Maia og Maya (det er jo samme navn, bare ulik stavemåte). Vi brukte samme argument for å gi gutten vår navnet Mats (istedenfor Mads), for å unngå for mye feilskriving.
Rakri Skrevet 8. oktober 2007 #13 Skrevet 8. oktober 2007 Maya eller Maja. Synes det ser rart ut med i....
snart mamma til 4 <3 Skrevet 8. oktober 2007 #16 Skrevet 8. oktober 2007 TUSEN takk for mange svar. Ser det er ulike meninger. Jeg dytter så jeg kensje får flere :-) hilsen HI
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 8. oktober 2007 #17 Skrevet 8. oktober 2007 Maya!!! Helt klar!!
Ranveig R Skrevet 8. oktober 2007 #18 Skrevet 8. oktober 2007 Eg synest Maia er penast. Er fan av å skrive navn slik som dei vert uttalt. Mamma sitter her og kommenterer, ho ville valgt Maja ) Synest Maya blir litt indianer eg og.
Ingrid75 Skrevet 9. oktober 2007 #19 Skrevet 9. oktober 2007 Maia er en forkortelse "kjælenavn" for navnet Maria. Det er derfor mest "rett" å bruke skrivemåten Maia, da j i Maja ikke er en del av navnet Maria. Ville bare nevne det . . ;-)
Nei! Ikke en til! Skrevet 9. oktober 2007 #20 Skrevet 9. oktober 2007 Maia! Å stave mai med i er den norske måten tross alt, selv om j er vanligere i navnet Maja.
Ioren Skrevet 9. oktober 2007 #21 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg synes Maja er finest, og om noen presenterer seg som "Maja" er det den skrivemåten jeg ser for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå