Gå til innhold

Alle som har pusset opp bad eller har peil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal rive og bygge sammen et bad og et toalett til å bli ett rom.

Det blir vel 6-7 kvadrat.

Skal ha dusjnisje og boblekar + vegghengt toalett.

Innredningen er kjøpt for en tid tilbake på salg (sveberg til 15000, uten kran ol.).

Fliser på gulv og vegg og downlights i taket.

Skal også bytte vindu og må da fikse veggen ute også.

Hva tror dere dette vil komme på totalt ca ca?

Må jo ha snekker, rørlegger, elektriker, flislegger osv...

Jeg ser de store store lappene flyr avgårde.. men, på en annen side.. badet et 30 år gammelt og råtner.. Det MÅ gjøres noe med, og jeg mener, skal vi gjøre det får vi gjøre det skikkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tipper rundt 50-60 000 kr.

Skrevet

Skal dere gjøre noe selv? Vi totalrenoverte opp badet vårt (vet ikke hvor stort, men det er ganske lite - sannsynligvis mindre enn ditt) for et par år siden (og slo det sammen med et lite "klesskapsrom" ved siden av), og hele stasen kom på 170 000 kroner... Men da gjorde vi absolutt ingenting selv, siden vi ikke er spesielt handy noen av oss. Mange penger, men resultatet ble jo veldig bra.

Skrevet

når mamma og pappa pussa opp hele badet kom det seg på en 80-90tsen... men de gjore alt selv bortsett fra varmen i gulvet..

Skrevet

Vi har akkurat pusset opp TO bad fra grunnen av. Betalte ca 170 000 til sammen.

Vi brukte et seriøst flisefirma som tok seg av hele jobben. (snekker, flislegger, eletriker, rørlegger osv.) Prisen innkluderer et badekar (som ble fliset inn) og et vegghengt toalett, nytt vindu og isolering av det ene badet. (Innredninger, dusj kabinett og 1 toalett har vi kjøpt tidligere.)

Begge badene er på ca 10 kvaderat tror jeg.

Sjekk priser sier bare jeg! Få inn mange annbud! Hadde vi tatt det første annbudet hadde vi betalt nesten 100 000 mer.

Skrevet

Vi var ferdige med å totalrenovere badet vårt nå i vår. Vi rev alt selv, slik at det kun var bjelkelag igjen på gulvet og i taket. Vi skulle ikke skifte noen vinduer/dører, men vi skulle snu litt om på rørsystemet (fra en vegg til en annen).

Her er det vi gjorde, i grove trekk.

- flytting av rør/nye rør

- nytt gulv med varmesåle, membran og fliser

- nye vegger med alt som trengs der av plater, plank og til slutt fliser

- nytt tak som vi "løftet" litt for å få en "knekk" på sidene, panel i tak

- downlights (6 stk)

- vegghengt toalett

- nytt dushjørne 90x90

- ny innredning fra Aspen (dette har jo dere allerede, forstår jeg)

Alt dette ga vi ca. 190 000 for, og da var vel innredningen ca. 26 000 av dette.

Det er blitt dyyyyrt å pusse opp bad. Vi valgte kanskje ikke de rimeligste flisene, men ikke det dyreste heller. Vi ønsket ikke å snu på krona når det gjald fliser til badet, for det er så viktig at det er god kvalitet på det. Dessuten så skiller det kanskje et par tusenlapper fra det rimeligste og til det vi valgte, så det var en "dråpe i havet".

Badet vårt er ca. 7 kvm.

Skrevet

Vil tippe rundt 100 000. Vi gjorde omtrent det samme for 3 år siden og det kom på ca 90 000.

Skrevet

De kjører med minstepris i bransjen når det gjelder oppussing av bad. Om alt skal settes bort kan du regne med minimum 100-150.000 kroner. Om dere gjør deler av jobben selv, så blir det litt rimeligere.

Be om anbud fra flere firmaer, det LØNNER seg!!! Kan faktisk være store forskjeller....

Skrevet

Så lenge dere ikke gjør noe selv så må dere regne med å komme godt over 100 000, etter min erfaring. Men som du sier - er badet gammelt kan fuktreparasjoner komme til å koste dere mye mer i fremtiden, så det er sikkert vel investerte penger, også for trivselen.

Skrevet

høres ut som badet vårt..men det er 5 kvm..

vi betalte rett over 100 000..

gjorde rivejobben,litexplater,takplater,maling og eletrisk selv

hadde proffe til flislegging men hjalp til selv..

egeninnsats har masse å si.dere får alltids gjort noe..(hjelpe til med fliskutting,fuging,vaske fuger...)

Skrevet

Er dere morsomme?

Har fått tilbud på rundt 200 000.

Met er mye jobb, hele rommet skal altså rives gulver, vegger tak, nye vegger må bygges.. Greit nok, men..

Flisleggeren skal jo ha en "pen" sum :-/

Under 150 000 er jo helt urealistisk.

Hver av håndtverkerene tar jo 30 000 + hver for jobben + materialer og innredning.

Vi fikk noen tilbud i gamle leiligheten, der samlet vi inn tilbud fra mange, men det landet rundt 150 000 +/- hos alle, men det var ikke med bakekar og dusjen var mye billigere og det var ikke downlights osv.

Skrevet

*kremt* - det er en lek å legge fliser... trodde det var vanskelig, helt til jeg gjorde det.

Skrevet

hehe, ja, men vi får ikke 10 års garanti på badet om vi gjør det selv ;-) hehe

Skrevet

Det var det jeg hadde tenkt til å si å.. legge fliser er enkelt.. Men om dere skal ha garantien så..

Broren min er jo rørlegger da.. Mye mulig han vil ta på seg en svartejobb hos dere?

Skrevet

Vi har gjort alt det du sa der, bortsett fra boblekaret, for ett år siden. Det ble vel temmelig nøyaktig 197000...

Skrevet

Hvor bor dere?

Vi trenger også rørlegger! Til bad, kjøkken+++++

Skrevet

Spør du meg nå? I såfall bor vi i Fredrikstad..

Skrevet

Vi bor i fredrikstad.

Skrevet

ok, da havner vi omtrent som dere da.

Skrevet

Akkurat like stort, to rom ble til ett, tok bort et vindu og måtte fikse veggen ute:) Badet var også rundt 30 år gammelt, og pill råttent:) Kunne ikke vært mer likt nesten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...