Gå til innhold

Dere som lagde koldtbord selv i dåpen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor dyrt ble det sånn ca?

Vi tenkte å lage maten selv, sikkert mye billigere enn å bestille koldtbord (eller er det det?)

Vi er 28 voksne, 4 barn (og 3 babyer)...

Og så har jeg ikke peiling på hvor mye vi skal lage av de forskjellige tingene heller da... finnes det tilfeldigvis noe nettsider der det står litt menyforslag og hvor mye man bør beregne pr pers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var ca. like mange som dere, og vi handlet for nesten 2000,-

Skrevet

vanskelig du spør da...hehe..

prøv på matprat.no

matportalen.no

tv2.no

eller bare å google...

Skrevet

Vi var oxo ca like mange som dere. Regner med vi handla for 2500-3000 kr.

Kommer selvsagt veldig an på hva du har tenkt å lage da...

Skrevet

ok=) hadde regna med det ble ca 2000, så da hadde jeg jo ganske rett da=) får se om jeg finner noe på matprat eller noe=)

Skrevet

lagde selv, ca 2000... utrolig mye god mat vi fikk for pengene ;-)

Skrevet

Vi ordnet maten sjøl, men aner ikke hvor mye vi handlet for. Men spør noen av de som kommer evt venner om de kan lage litt til deg, så kan du lage noe til de en gang de trenger litt hjelp. Jeg lagde nesten ingenting selv. Litt her og litt der:)

Skrevet

Hei! Vi hadde hjemmelaget koldtbord i dåpen til tuppa i fjor. Billigere enn å bestille og får det slik man vil ha det..

Ville bare gi deg en link..

www.matoppskrift.no/sider/artikkel820.asp

Der står det litt om mengdeberegning. Vanskelig det der med berening, blir jo alltid for mye mat..

Skrevet

vi kjøpte pålegg (skinke, steik, hodesylte, roastbeef og sikkert noe mer) på Baunen vi, og da sa vi til dama der at vi skal ha til 12 pers, og så hjalp hun oss å beregne. Generelt sa hun ca 1 snei/stykke av hver påleggssort til hver. I tillegg kjøpte jeg laks på rema 1000 og lagde eggerøre :P Og stekte en kalkun ved siden av, evt kan du jo steike kyllinglår og ha på koldtbordet, kyllinglår er vel ikke så dyre på rema?

Menyforslag kan du finne ved å se på hva de har på de ferdige koldtbordene på f.eks. lekkerbisken.no, baunen.no eller søke på catering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...