Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Er det mer utrygt å ha bilstolen i forsetet enn i baksetet? Når jeg kjører alene skulle jeg gjerne hatt snuppa i forsetet, da har jeg jo mye bedre oversikt over hu. Men er det mer utrygt i forhold til kollisjon feks? Vet selvfølgelig at man ikke kan ha airbagen på da =)
Kaja_07 Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 De anbefaler baksetet, grunnet at bilene som regel har airbag i forsetet. Dersom bilen ikke har det - eller denne kan kobles ut, så tror jeg ikke de sier noe på å ha den i forsetet. På vår kan den ikke kobles ut, så lillegutt sitter bak. Men har kjøpt sånn speil som gjør at jeg ser han da... det hjelper når jeg kjører alene.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Det tryggeste er jo å ha dem i baksetet. Jeg vil absolutt anbefale deg å ha barna i baksetet. Det er helt klart mer utrygt i forhold til kollisjon og ha barna foran.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Trygg trafikk svarte på dette spørsmålet i forrige uke og de sa følgende: Dersom det ikke er airbag foran, eller om denne kan kobles ut så er det ingen særlig forskjell på sikkerheten i forhold til baksetet. Jeg har snuppa mi i forsetet og kommer til å fortsette med det :-)
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Så godt at Trygg Trafikk sa det... For jeg har alltid hatt mine foran, så lenge de har sittet i bakovervendt stol. Grunnen er ganske enkelt at jeg blir en stressa og dårlig sjåfør hvis babyen ligger og hyler i baksetet og jeg ikke kan få puttet inn smokken eller holdt ei lita hand litt for å trøste... Også tror jeg babyene er roligere når de ser mamma også (eller pappa da). Vi har sånn air-bag som kan kobles ut, så da burde det altså være helt greit
Alba44 Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Vi har i baksetet da vi har hørt at det er mest trygt.
Gjest Ut på tur Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Så flott det er like trykt å ha bak og fremme dersom det ikke er AB Jeg vil anbefale sånt speil som kan regule vinkel å ha bak for å se ungen, men skulle helt klart gjerne hatt henne fremme
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 skal man ha den aller tryggeste plasseringen i bilen så er det faktisk i midten bak, men det er ikke så mange biler som har belter i midten til å kunne feste bilstolen med. Men i forhold til plassering foran vs bak så er det så godt som ingen forskjell i sikkerheten så lenge det ikke er airbag foran eller at denne kan deaktiveres. Jeg velger å stole på Trygg Trafikk og kommer til å fortsatt ha snuppa i forsetet. Koselig for henne og for meg.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 helt enig. Jeg kommer også til å ha snuppa foran så lenge hun bruker bakovervendt bilstol :-) Hun stokoser seg og det gjør jammen jeg også :-) Sjelden hun gråter når vi kjører bil, og om hun mister smokken eller trenger trøst så er jeg jo rett ved siden av henne. :-) min airbag kobles ut med bilnøkkelen. Ble også stoppet av onkel politi her i forrige uke, han sa ingenting negativt om at jeg hadde snuppa i forsetet. Han så vel at symbolet for deaktivert airbag lyste i dashbordet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå