Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å reise til Hurgada i slutten av november. Var i Sharm i fjor høst, men har lyst til å reise ned igjen å dykke og til Luxor i år. Har hørt litt delte erfarninger om Hurgada. Har noen av dere vært der, og hvordan var temp om dere var der på den tiden vi har tenkt å reise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange i familien min har vært der og synes det var et veldig

flott sted!

hvis jeg skal tilbake til Egypt noen gang må det bli Hurgada,synes Sharm

var et skikkelig møkkasted....men kom jo for å dykke og det var konge!

men har hørt masse fint om Hurgada assa:-)

Skrevet

jeg og ei venninne var i Hurghada i fjor...tidlig i juni....det var knall varmt og sol alle dager....beste ferien jeg har hatt:) bodde i makadi bay...på hotel makadi palace og der var det som et eventyr fra tusen og en natt...så jeg skal tilbake. Kan anbefales på det sterkeste.....forresten knall god mat også :)

God tur :)

Skrevet

Jeg har vært i Hurghada 2 ganger.og sharm el sheik 1 gang. Har alltid vært fornøyd. Første gangen bodde vi på Grand hotell hadde halvpensjon, andre gangen bodde vi på Makadi Palace med hel pensjon. Det ligger sånn litt uttafor allfarvei og du må ta en varm buss i 30 min for å komme til begynnelsen av *gågata* i hurghada. Når vi bodde på makadi så var de ikke ferdig bygget ennå heller, så jeg trivdes bedre på Grand hotell hvor du faktisk kunne gå ut av hotellet og rusle nedover til sentrum. Vi var der i september begge gangene og hadde 40 grader begge gangene og sharm i januar. Da var det som en norsk varm og go sommer, med litt kjølige kvelder,. da hadde vi genser på eller en tynn jakke :)

Kos dere masse. det er MASSE god mat og de er veldig hyggelige deræ

Skrevet

jeg har vært i hurgada i 3 uker, og kan ikke si jeg ble noen fan. jeg dykket/snorklet ikke da, Men de som gjorde det sa det var supert.

Var der i jan/feb og det var kaldt i vannet! det var 16-18 grader i vannet og ca 20 grader på dagen.

Jeg bodde på Arabia Azur resort, som var flott. men det var liksom det for meg. lite å reise til kairo og på diverse jeepsafarier i ørkenen, skal nok ikke tilbake dit nei.

maten var en stor skuffelse, beste vi spiste var på hard rock cafe liksom! og jeg likte ikke menneskene.

Siden du liker Sharm så liker du sikkert også Hurgada, men byen er ikke spess sjarmerende. den er ca 20-25 ( bare fiskerlandsby før det) år gammel og er bygd for turisme. Ikke min smak i det hele tatt.

Skrevet

Var i Hurgada i april 2006 og bodde på Zahabia hotel. Helt ok hotel, men hadde det mest fantastiske korallrevet på privat strand. Det var helt sykt fint. Var på arrangert snorkle-tur med sånne store båter, men det korallrevet var nesten grått. Trist å se. Revet ved hotellet var uberørt og helt nydelig. Som turistmål ellers, ville jeg heller reist til Sharm, men jeg har ikke vært der. Veldig mye halvferdige skjelletter av bygninger rett utenfor de etablerte hotellene. Men Luxor og kongenes dal anbefales. Vi tok også taxi til El Gouna, som er en kunstig laget by....helt ok, men ville aldri bodd der. Hvis ikke dere er så opptatt av eksklusivt hotell, men derimot et FANTASTISK rev med lite folk, bør dere velge zahabia hotel selv om det ligger et stykke unna gågata!!

Skrevet

Vi har vært i Hurghada 2 ganger og bodd på samme hotelle begge gangene- Grand Resort (Ving). Hadde halv pansjon. Maten var NYDELIG!!! Vi kunne gå over til grand hotel og spise også men der var det mindre utvalg synes jeg. Det var kylling i alle varianter og utrolig mye god frukt. Om dagen lå vi rundt bassenget og da gikk det servitører rundt og serverte. Du skrev bare det du ville ha på rommet og så betalte du ved hjemreise. Utrolig deilig og slippe å passe på de pengene hele tiden. I tillegg var det masasje atme bassenget. Stranden var også kjempe fin og det var to sklier der. Det tok kanskje to minutter å gå dit.

Ene gangen var vi i mars, og andre gangen i Januar. I Mars var det nydelig temperatur, men i Januar var det "Kaldt", gikk i capri bukse og t-skjorte og måtte ha en tynn jakke med hele tiden. Men sola var famme hele tiden.

Vi var i luxor og det anbefales på det sterkeste!=D Nå SKAL jeg tilbake til cairo en gang i tiden også. Må se resten av historien også=)

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med vår ferie, men Hurghada er ikke noe sjarm by i seg selv, ganske stygt egentlig. Og befolkningen er slitsom og innpåslitne. Men det har du sikkert erfart selv i sharm og er klar over det når du kommer dit.

Ble langt dette men anbeafler hotellet vårt!=D Ikke er det av det dyreste heller, og du kan være riktig så uheldig med hotell og mat når du ikke vet hva du kommer til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...