Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Koker dere frukte? Moser det bare? I stavmikser? Tips mottas med takk :-)
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Koker først, moser med stavmikser og fryser ned ) Fryser også ned avkoket i isterningsposer )
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2007 Koker opp med litt vann da, eller? Eller blir det nok væske av frukta?
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Med vann ja, samme hvor mye hvor du tar... Blir god saft etterpå det )
Pærefrø Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Koke opp med litt vann, jeg tok skalllet av frukten før koking, så kan du bare løfte opp frukten med en sånn "fiskeøse"(sånn en med masse hull i) og enten kjøre med stavmikser el foodprocessor. Jeg brukte "avkoket" til å spe litt med i mosen....
wirre;o) Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg tar en dæsj med vann og koker frukten til den er mør. Jeg koker alle frukttypene ( grønnsaker går også) hver for seg. Så tar jeg litt av hvert og moser sammen med stavmikser. Har gjerne i litt eplejuice eller appelsinjuice eller sånn..
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2007 Hm....Må jeg jammen prøve på i morra.....Har laga middag, se....Og det er jo veldig greit å hai frysen........Og kjempe billig :-)
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Hva har du lagd for slags middag da?
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2007 Foreløpig bare forskjellige grønnsaksmiddager. Potet, gulrot, kålrot.....Tilsetter etterhvert litt kjøtt, fugl og fisk. Men snuppa er jo bare 5mnd, så jeg drøyer det litt......Utvider med litt mer grønnsaker oxo. Det er faktisk morsomt å lage:-)
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Ja, det er moro ja ) Må lage litt middag jeg også. Vil ikke ha noe særlig enda men, hehe...
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2007 Nei, det er ikke mye jeg får i ho om gangen..... :-D Men nå må jeg bare prøve og vende ho til noe annet enn PUPP!
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Grøt er driiiiiitgodt, men middag er litt blæ enda, hehe...
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. oktober 2007 Åsn grøt er "toppen" hos dere? Og hvor gammel var snuppa di når ho syns at grøt er godt? Vi har prøvd risgrøt m/banan og mild havregrøt, begge uten særlig hell.........
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg kjøpte Semper banangrøt fra 4 mnd på Svinesund. Begynte vel så smått da hun var et par uker over 4 mnd. Det var ille rart og litt ekkelt i førsten, men etter et par uker gikk det ned på høykant. Nå spiser hun havregrøt med pære og banan, også kjøpt i Sverige. Ellers har jeg i en terning med fruktmos og en teskje maltekstrakt. Hun gaper og det kommer ikke fort nok iallefall ;o)
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. oktober 2007 Prøve med litt frukt i grøten i morra, jeg.......
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 7. oktober 2007 Fikk lyst til å egynne med fruktmosen nå........Meeeeeeen klokka er mye nå....
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #18 Skrevet 7. oktober 2007 Hehe, ja nesten nattan nå jo ;o) Om du skal ta vare på avkoket, bør det koke en stund... Også tar det jo en stund å avkjøle det ) Har du noe å glede deg til imorra da vettu ;o)
Go`mamma`n... Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 7. oktober 2007 JA! Gleder meg*klapperihendene* :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå