Nilu♥ Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Signer her hvis du skal gå over til svanemerkede bleier!!! Altså Coop sine bleier som er de eneste miljøbleiene!! Er tross alt ikke få bleier man bruker på et barn i løpet av bleie årene, så jeg velger å tro at når jeg går over til miljøbleier pluss oppfordrer andre til det, gjør jeg en forskjell for miljøet!!! Tenk at i aller værste tilfelle må vare barnebarn eller oldeban betale for å gå ute og kjenne frisk luft... Det er en fæl tanke syntes jeg.... Vær et godt eksempel og bruk mijøbleier og resirkuler glass (og etc) som det går en del av med små barn.
Mamsen til Silje Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Er forresten noe å tenke på ja...hmm. Hva koster de bleiene da? Tror jeg signerer denne.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Eller, bruk tøybleier! Tøybleier er langt mer miljøvennlig enn Libero vil ha det til. (Snille Libero gir gratis bok "Graviditet, fødsel og den nye familien" til alle gravide, men bleiekapittelet må tas med en sleiv! salt.)
Gjest Ut på tur Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har sendt mail til "alt" som finnes av miljøverngrupper for å finne ut hvor miljøvennlig stoffbleier er. Grønn hverdag var de eneste som kunne gi meg et skikkelig svar http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1697 Vi bruker både stoff og papir
Yrha Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Ja, det er viktig at vi alle bidrar!! Så synd at ikke Coop har bleier som passer de aller minste babyene (eller tar jeg feil?). De begynner vel på 7 kg? Ellers: bruk tøybleier når dere har muligheten. Det er ikke mye ekstraarbeid med de nye typene.
Nilu♥ Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2007 Tror det stemmer at coop bleiene begynner på 7 kg. Men det var ikke lange tiden før de passet her i huset, da gutten nesten var 5 kg da han ble født:) Coop bleiene er også billige i forhold til libero, pampers etc. Ikke kom de så værst ut på tv 2 hjleper deg testen heller...se link. http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article1319459.ece Vi bruker også gaskluter og vann med olje hvis avf. i stedet for våtservietter. Mer miljøvennlig og super enkelt. Pluss gutten har aldri hatt sår stump. Veldig fornøyd med det.
Yrha Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Hvorfor bruker dere olje? Ikke for å kritisere, altså, har bare ikke hørt om dette før. Vi stikker bare stumpen til mini under springen..
Yrha Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Forresten, begynte akkurat med coop-bleien på natta (bruker fuzzibunz på dagtid), og de er like bra som libero!
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 Nå er det ikke alle barn som tåler de bleiene da.. Og dere visste kanskje ikke at over 90% av Liberobleiene etc blir resirkulert? Så vet no ikke jeg.. Hva som er mest miljøvennlig av tøybleier og engangsbleier... Jeg sverger no til engangsbleier uansett.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #12 Skrevet 13. oktober 2007 90% resirkulert?? Er det egen bleieplukker på søppelfyllinga som tar ut alle bleiene og sender de til resirkulering ?? Makan til feilinfo..
3 rosa og en blå Skrevet 13. oktober 2007 #13 Skrevet 13. oktober 2007 jeg har prøvd dem og sønnen min ble sår med en gang og han har aldri vært sår før så her kommer vi ikke bruke dem igjen.. har brukt pampers til alle mine 4 barn og aldri problemer med det.. det viktigste jeg synes er at det er bra for ungen og at han holder han tør ogikke blir sår
lenej :o) Skrevet 13. oktober 2007 #14 Skrevet 13. oktober 2007 bruker bare pampers, og våtservietter og vasker stumpen med samme vaskekluter som vi bruker. (rene, vel å merke). ¨MINI har aldri vært sår i rumpa noen gang...!
Diva Muffin Skrevet 13. oktober 2007 #15 Skrevet 13. oktober 2007 Desverre var ikke Coop sine bleier noen suksess her. Vi prøver å knipe inn andre steder for å spare miljøet, bruker lite strøm, bruker beina mye, lager en del babymat selv, kjøper lokal mat når det er økonomisk forsvarlig og mulig å finne, drar ikke 120 plastposer i hus hver uke og mye mer. Hvis Coop kunne utbedret bleiene sine litt, mens de fortsatt er svanemerket hadde det vært kjempefint!
Mrs. Bouquet Skrevet 13. oktober 2007 #16 Skrevet 13. oktober 2007 De er greie nok, og hadde nok brukt de om det ikke var for at huden kjennes fuktigere når hun bruker de bleiene. HAr prøvd mange forskjellige typer nå, men her er det libero som tar mest fuktighet fra huden. Den verste er pampers.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #17 Skrevet 13. oktober 2007 i de fleste kommuner skal bleier kastes i bioavfall. det blir gjenunnet. bleiene lages av resirkulert materiale.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #18 Skrevet 13. oktober 2007 Enig med hun over men skulle gjerne brukt disse bleiene om de funket på gutten min.
Dudellidallo og Tillo Skrevet 13. oktober 2007 #19 Skrevet 13. oktober 2007 Her går da i copp bleie for alle penga, utnytter mammas coopmedlemskap;) og faktisk veldig fornøyd!!
flashdancepants Skrevet 13. oktober 2007 #20 Skrevet 13. oktober 2007 Bruker Coops! Dessuten begynner de i Midi som er 5-8 kilo.
plutseligbolle Skrevet 13. oktober 2007 #21 Skrevet 13. oktober 2007 Det fins også et annet miljøvennlig alternativ, Moltex øko, fås på Helios. De er dyre, men bra både for stumpen og miljøet. Vi bruker dem når vi er på tur, ellers bruker vi tøybleier. Tøybleier er kjempebra og anbefales på det sterkeste!!!
guttebassen Skrevet 13. oktober 2007 #22 Skrevet 13. oktober 2007 Da skal jeg og gå over til coop sine Visste ikke at det fantes svane merket bleier
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #23 Skrevet 13. oktober 2007 Du tuller??? Resirkulering av papirbleier? Vel vel. Jeg sverger til kritisk gjennomgang av informasjon - og TØYBLEIER. Som nok er en smule mer miljøvennlige enn Libero et al. vil ha det til, :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #25 Skrevet 14. oktober 2007 Skulle gjerne ha signert her, men har testet bleiene og barnet mitt har aldri hatt så sår stump som han hadde etter en dag med Coop sine bleier. Om de hadde vært bra, så hadde det blitt litt vanskelig. Vi må 30 min med bil eller buss for å komme til nærmeste Coop butikk. Blir litt vanskelig uten bil og mye å drasse på dersom man skal ta buss. Kjøper jo gjerne flere pakker bleier når man først er på butikken. Så sorry folkens. Vi veksler mellom Libero og Pampers og er kjempe fornøyd. Eneste som jeg har å si, er at Libero sine avgir geleperler på stumpen til barnet mitt etter en natt med kjempe våt bleie. Vi vasker bare stumpen morning og kveld, + når barnet har hatt avføring. Har fått beskjed at overdrevent vask, gir såre stumper og det er sant,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå