Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 I dag fikk jeg høre at der var uvanlig og mye for et barn på fem måneder å våkne 2-3 ganger om natta for pupp. Dette kunne fikses v/ å gi smokk og vente til barnet sovnet istedet for puppen. Snuppa bruker ikke smokk. Så da lurer jeg selvfølgelig: synes dere/ har dere hørt at dette mønsteret er uvanlig for en baby på denne alderen? Kjenner jeg begynner å bli irritert på folk som synes alle bør gjøre akkurat som de sjølv m/ sine babyer. ;P
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Når barnet er 5-6 mnd, trenger det ikke mat på natten lenger sies det. Men dette avhenger også av hvordan barnet spiser på dagen. Også er det en uvane og tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 At hva var en uvane? Spising på natta? HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Ja, egentlig...... Eller vane da kanskje ;-) Sånn er det her iallefall. har begynt med litt vann og det går like fint det, han sovner etter litt.....
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Vår datter er 7 mnd - og hun har spist minimum 2 ggr på natt lenge. Opptil 3-4 før. Gleder meg til hun kan sove hele natten - men stresser ikke i fht det. Noen spiser en gang pr natt - andre sover HELE natta!! Heldige!! Har snakket med flere som har barn opptil 12 mnd der de FORTSATT spiser på natta. Så det meste er nok innenfor det man kan kalle normalt. Barn er forskjellige!! Lykke til!
ScaryMama Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg blir så irritert når jeg hører at babyer over en viss alder ikke skal få pupp på natten. Dette bør være opp til mor og barn å avgjøre! Det er i hvertfall HELT normalt, og det er bare i vår vestlig del av verden at babyer avvennes. Jeg har latt Nikolai styre dette med puppen selv, han har fått spise akkurat så mye han vil på natten, og nå har han avvent seg selv. Han er riktignok 11 mnd., men jeg syns det er helt greit. Hvorfor skal vi nekte babyer den kosen på natten? Det er jo tydelig at de har et behov, om ikke det er for mat så er det kanskje for nærhet og kos. Er vel ikke noe galt i det?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Barn som kun får morsmelk spiser vel om natten..(selvfølgelig ikke alle) mens barn som får fast føde eller mme ofte er lengere mette og sover gjennom natten. Det er hva jeg har hørt
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Jenta mi er litt over 4 mnd, hun får bare morsmelk, og hun skal ha mat hver 2-3 time, døgnet rundt! Begynner egentlig å bli litt sliten av det, men tenker at det er helt normalt siden hun ikke får noe annet.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 De skal ikke avvennes på natten før de er oppe i fire gode måltider om dagen, eller at du helt sikkert vet at babyen ikke er sulten på natten. Man kan jo ikke avvenne en baby som bare får mm eller mme. Stakkars babyen er jo helt sikkert sulten. Nei, ikke hør på disse venninnene dine, stol på deg selv=)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Morsmelk er veldig lett fordøyelig, så hvis hun ikke får så mye annen mat våkner hun helt sikkert forvdi hun er sulten. Jenta mi blir fem måneder om ti dager, og hun spiser minimum en gang per natt, noen ganger to eller tre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå