Gå til innhold

prøver å bli gravid igjen :) Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pia vår er 6 mnd nå, og vi har bestemt oss for å prøve igjen, men hvordan er det å gå gravid og ha ei lita ei ved siden av? Pia vår har vært en drøm hele tiden, sovet hele natta(22.00-09.30)hver natt, spiser det vi gir henne, ikke noe sutrete o.s.v, vi vet ikke hvordan det er å ha baby for å si det slik :) Men kan det bli annerledes med nestemann? Eller er de fleste søsken like?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blei gravid da snuppa var 5 mnd. Ho sov da fra kl 20 på kvelden til i 8-9 tiden på morran. Visste heller ikke hvordan det var å ha baby før lillebror kom. Han hadde nemlig lakenskrekk... sov kun korte lurer, ville ha mat hver time, nekta flaska, ville kun ha mamma, han hylte bare jeg gikk på utsiden(tror han hadde radar) kunne ikke gå i butikken uten at pappaen hadde et sant H.... her hjemme... Men nå som han er 2,7 år er alt bare bra...nesten da.... hehe.... enda en mammadalt da.....

Sikkert ikke alle som har det sånn, men.....

Skrevet

uffe :( håper ikke det er slik med alle...

Flere?

Skrevet

Ingen svangerskap er like, ingen fødsler er like og ingen barn er like.

Dersom du ikke er "gammel mor" vil jeg absolutt råde deg til å vente. Hvorfor slik hastverk??? Jeg har selv tre barn med tre år mellom hver. Nyt hvert barn mens det er baby, la det får være minstemann og kjæleklumpen. Når du får ett nytt barn vil du uansett oppleve "dårlig samvittighet" overfor det barnet du allerede har, da det må dele deg og pappaen med en annen. Det er lettere å takle dette når barnet er litt større og skjønner mer ( ikke så lett å forklare en ettåring at mamma er sliten eller at du må stelle baby før du kan lage skive osv). Vi har aldri opplevd søskensjalusi og jeg er overbevist om at det henger sammen med at vi har hatt GOD TID på hver liten en.

Ønsker deg lykke til, men nyt lille Pia di så lenge du kan..

Skrevet

men vil så gjerne at det skal være tett mellom dem på alder, og jeg savner sånn å være gravid, har bare sååååå lyst og føler selv jeg er klar for det. Klarer absolutt ikke å vente 2-3 år. Jobber med barn, og er utdannet innen oppvekst, så vet en del om søskensjalusi og det å ha barn tett imellom, men er jo noe annet når det blir ens egne barn. Off, er så forvirret, har bare sååå lyst på baby til, elsker jenta jeg har nå høyest over alt på jord, elsker å være sammens med henne og elsker alt hun gjør! Men har så lyst på en til :)

Skrevet

*dytte*

Skrevet

Ei venninne ble gravid igjen da nr 1 var 6 uker. Så ble hun gravid med nr 3 da nr 2 var 6 mnd. Tre tette altså, og det har gått greit for henne, men har fått mye hjelp fra familien sin.

Skrevet

Hvis du vil gjennom det så er det bare å kjøre på :) Akkurat nå så syns jeg det er veldig greit å ha de så tette(14 mnd mellom) men det var veldig tungt i begynnelsen. Men de vil ha stor glede av hverandre når de blir litt større.

Du kan jo heller ikke vite hvordan det blir, neste kan være like snill som støresøster, eller stikk motsatt.... det er det som er litt av spenninga da :)

Gjør det du føler for :)

Skrevet

Ble gravid igjen da tulla var 7 måneder. Har temin neste søndag =0) har hatt ett problemfritt svangerskap også denne gang. Prinsesse 1 har vært en drøm. Alle sier man ikke er like heldig 2 ganger hi hi. Men får se om en liten stund =0) Masssse lykke til sender deg masssse babystøv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...