Gå til innhold

hadde dere flyttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble slutt mellom meg og barnefar for noen måneder siden.

da vi traff hverandre var han i militæret i hjembyen,da jeg ble gravid flyttet vi til andre siden av landet for han skulle studere.

han har et år igen av studiene,han har ingen planer om å flytte tilbake til min by siden det er slutt men er villig til å søke jobb og bo der om 1 år om jeg vil så han får se ungen.

men han driver og å treffer en ny nå,så om de blir sammen blir han jo her uasett.da sa han han fikk pendle.

jeg har familie i hjembyen men ingen venner som jeg har god kontakt med.

det har jeg her.

men føler liksom det blir feil å være her og,kom jo hit med han.

har ikke tenkt bo her resten av livet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde flyttet til familie. Venner får man over alt...

Skrevet

vanskelig. tenk først og fremst på deg selv og barnet, hvor vil DU ha det best? og hvor vil barnet ha det best? familie er jo viktig, men det minst like viktig å ha gode venner rundt seg. jeg syns ikke det er så lett å få nye (nære) venner, så ville tenkt meg nøye om før jeg flyttet. men det kommer jo litt an på hva slags person du er.

Skrevet

Jeg ville tenkt på hvem som vil hjelpe deg, for det er slitsomt å være alenemor. Hvis barnet ditt får kolikk og gråter, og du ligger der med omgangssyke - ville du ringt til din familie eller dine venner? Tror du barnefaren vil stille opp for barnet sitt, selv om han får ny dame? Hvor trives du med å bo, på lengre sikt? Samme hva du velger så er det fordeler og ulemper, så du må velge det som betyr mest for deg. Lykke til.

Skrevet

Jeg ville tatt et møte med eksen, og blitt enige om alle de viktige tingene fremover. Få gjerne ekstern hjelp, slik at samtalen ikke går over i følelsesutbrudd og skitkasting.

Skrevet

Skriv en liste over fordeler og ulemper ved å bo der du bor og dit du kunne tenkt deg å flyttet. SÅ veier du det opp mot hverandre... :)

Og ser på det i forhold til barnets beste også selvfølgelig.

Nå er jeg sammen med barnefaren jeg, men vi har bestemt oss for å flytte nærmere familien min. Har ikke bodd der på massevis av år, men vi har funnet ut at det er det beste både for oss og småen. Jeg savner så det å ha familien i nærheten... Og for småen blir det nok bra å ha besteforeldrene og andre voksne i nærheten. Er ikke det samme med venner syns jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...