Gå til innhold

Andre i samme vanskelige situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke barnevakt til ungene våre, kun en bestefar+kjæresten som passer ca 1 gang i året. Det er alt. 2 år siden sist jeg var ute på noe som helst. Hadde vært kjekt å ha kansje en kveld annenhver mnd el lignende bare meg og sambo til å gjøre ting alene sammen...andre som har det sånn? Jeg elsker jo selvsagt mine to skatter overalt på jord, men det er like slitsomt og "nervepirrende" hver gang det er julebord 1 gang i året om barnepasset går i boks...blir sliten og lei av det, + at bestefaren ( min sv far) er en alt annet en bra mann (men han er snill med barnebarna) og kjæresten er veldig flink med de...men likevel 1 gang i året er litt lite...til gjengjeld bor det ene barnebarnet hun har nesten hos de hver helg fordi foreldrene er så slitne..stakkars..blæh! Uff ser dette ble rotete men godt å få det ut, lurer på om det er andre i samme situasjon...hva gjør dere? takknemlig for svaaaaaar...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis ikke får jeg vel si.

Føler med deg. Har dere ikke noen venner som kunne ha passet innimellom? Trenger jo ikke vere i familie for å hjelpest litt innimellom.

Skrevet

Har selv bare mine foreldre til å passe han enda, men har flere venninner som har sagt seg villig når han blir eldre. Han er nå 6,5 mnd og en skikkelig mammadalt da jeg er alene med han.

Du sier ikke noe om hvor gamle de er, så da er det kanskje derfor det er vanskelig. Hva med å høre om noen nabojenter i 14 års alderen og oppover kunne tenke seg å være passepiker, evt sette opp en lapp på den lokale butikken, ungdomsskolen, vgs?? Kanskje dere trenger litt avlastning om ettermiddagene og? Da er det jo greit med en passpike som kan ha dem ute noen timer, og etter hvert kanskje sitte barnevakt om dere skal noe en kveld? Jenter i den alderen trenger ALLTID ekstra lommepenger,så jeg tror nok det ikke skal være så vanskelig.. Ellers har dere ikke noen venner som kanskje kan sitte barnevakt i ny og ne mot at dere kanskje sitter for dem dersom de og har barn eller gjør noe annet for dem om dere ikke vil betale dem???

Var bare noen idèer, ikke sikkert at du liker dem...

Skrevet

Barna er 11 mnd og 5 år gamle..har mange venner og kjente, men de har nok med sitt, og de venninnene jeg har her som jeg stoler nok på har egne barn og er veldig sliten selv..min bestevenninne bor selvfølgelig på andre kanten av landet hun ville så gjerne stilt opp men det går jo ikke..er en jente her i nabolaget på 14-15 som jeg lurer på om jeg skal ta kontakt med...hun har arbeidspraksis i 2 av bhg her, hun virker flink men jeg kjenner henne ikke...uff er nok litt skeptisk siden jeg knapt er vant til barnevakt...ellers går 5 åringen i bhg og koser seg der :-)

Skrevet

Hadde tatt kontakt med henne og hørt om hun var interessert. Du kan jo begynne med at hun kommer hjem til dere og leker med barna slik at dere blir bedre kjent. På den måten blir du, barna kjent med henne og omvendt og du danner deg et blikk på hvordan hun er. Ettersom hun har hatt arbeidspraksis i 2 bhg`er der, så er det jo tydelig at hun liker barn. Kjenner du noen som jobber eller har hatt barn i de bhg`ene hun har hatt praksis i?? Da kan du jo snakke med dem og høre hva de synest. Etter hvert kan du la henne passe dem på turer til du er klar for at hun sitter barnevakt på kvelden..

Tror vi alle er skeptisk til barnevakt første gangen vi skal ha det.. Ivertfall om det er en ukjent..

Lykke til..

Skrevet

takk for svar igjen...de bhg hun har hatt/har praksis i har min sønn gått i / går der nå ...så han kjenner henne jo, og jeg har tenkt å høre med styreren i den ene bhg...tror dette er eneste mulighet ...takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...