Gå til innhold

Er Gud god?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes du om Jesus etter å ha lest om ham?

Johannes sier at Jesus viser oss hvem Gud er i Joh 1.18:

"Ingen har noen gang sett Gud, men den enbårne, som er Gud, og som er i Fars favn, han har vist oss hvem han er."

Det nye testamentet er kanskje de mest innflytelsesrike skriftene som har eksistert i historien. Det er noen hundre sider, og kan leses av alle, enten man tror på Gud eller ikke.

Meg du spurte? Den Gud jeg kjenner gjennom Jesus er god. Og det er Ham jeg tror på.Alt det andre i Bibelen hopper jeg glatt over. Mener Jesu ord er alt jeg trenger. Bibelen forøvrig er nå så ymse, ikke rart folk går seg vill og betviler Guds godhet. Men Jesus sine ord er bare gode, og det skal godt gjøres å misstolke dem :-)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva syntes du om Jesus etter å ha lest om ham?

Johannes sier at Jesus viser oss hvem Gud er i Joh 1.18:

"Ingen har noen gang sett Gud, men den enbårne, som er Gud, og som er i Fars favn, han har vist oss hvem han er."

Det nye testamentet er kanskje de mest innflytelsesrike skriftene som har eksistert i historien. Det er noen hundre sider, og kan leses av alle, enten man tror på Gud eller ikke.

Meg du spurte? Den Gud jeg kjenner gjennom Jesus er god. Og det er Ham jeg tror på.Alt det andre i Bibelen hopper jeg glatt over. Mener Jesu ord er alt jeg trenger. Bibelen forøvrig er nå så ymse, ikke rart folk går seg vill og betviler Guds godhet. Men Jesus sine ord er bare gode, og det skal godt gjøres å misstolke dem :-)

Det var ment som et svar på spørsmålet "er Gud god?" :-)

Og enig med deg at det kan være vanskelig å bli klok på alt som står i bibelen, spesielt om man begynner i det gamle testamentet (slik man normalt ville lest en vanlig bok). Jeg synes at Johannes bok i det nye testamentet kan være et greit sted å begynne, om man aldri har åpnet en bibel før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...