Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sur & lei!

Jeg er nå i uke 27 , å jeg kjenner så lite liv i magen!

Alle snakker om at de både ser & kjenner babyen inni magen, men her er det ikke sånn nei!

Hele : Føl babyen er blitt et helvettes stress! Våkner på natta for å kjenne livstegn , men neida.

Kjenner bare litt "kiling" nederst i magen.

Kjenner vel & merke kiling hver dag , men tydelige spark har ikke latt seg kjenne/merke.

Spiller ingen rolle om jeg trør inn på kuldeveske eller sukker. Absolutt ikke noe respons!

Flere som har det slik som dette?

Som faktisk er 27 uker på vei!

Kan dete ha noe med at jeg er ei dundre på 100? Som ALLTID Har hatt endel ekstra på rundt magen?

Om dere ikke har hatt det slik , kan noen fortelle meg at dette er normalt , etc? Klikker i søndagsvinkel her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde det slik da jeg gikk med sønnen vår jeg... Er også ganske overvektig, og den gang kjente jeg ikke liv før i uke 23, og jeg kjente aldri de helt store bevegelsene inni der. Kjente en del hikking, og på slutten låg han mye å presset ryggen og rumpa opp mot ribbeina mine... Han var en veldig rolig baby i magen, og veldig rolig da han ble født. Alle barn er forskjellig, både inni og utenfor magen! :)

Skrevet

Jeg er vel ikke noen sylfide jeg heller, men kjenner en del liv. Men ikke så harde spark og bevegelser som med forrige mann, å det kommer av at morkaken ligger foran og tar i mot en del av støtene. Legger hu seg innover mot ryggen min kjenner jeg nesten ingenting.

Er i uke 26+3 nå, å har beg å kjenne en god del de siste dagene, så håper det blir bedre fremover nå :-)

Så må du også tenke på at alle svangerskap og alle barn er forskjellige, noen er litt mer avslappet enn andre.

Men kan også fortelle noe som JM min sa, hu fortalte at noen kopler instinktivt hva som skjer, når barne sparker, de bare vet at det er babyen, så har du andre som faktisk ikke har den evnen i like stor grad til å kople at det som skjer i magen faktisk er babyen som sparker. Men det er like normalt begge deler :-)

Det var jævlig klønete forklart, men håper du skjønner det alikevel hehe!

Skrevet

Hvis du tenker at du skal kjenne noe inni magen, så skal ikke fett ha noe å si, mener jeg. Du har jo ikke fett inni livmora. Jeg er overvektig og har kjent liv siden uke 16 og utpå magen siden uke 21... Tror nok det kan ha noe å si om du ikke kjenner om du prøver å kjenne m hendene dine på magen. Ta deg en tur til jordmor å hør hva hun har å si... kan være like normalt som det er unormalt.

Skrevet

Hei i mitt første svangerskap kan jeg med hånden på hjerte si at jeg kjennte ETT spark. Når jeg kom inn på sykehuset til fødsel fikk jeg en sånn monitor på magen og skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente spark , fikk kjeft for ikke å ha trykket på knappen , men kunne jo ikke trykke når det ikke kom noen spark. Prøvde sukker vann og alt men ingen spark. Foster lyden var flott og jenta var et utrolig rolig spedbarn :-) Hun sov fra 22.30 til 06.30 hver natt fra hun var ca 2 uker gammel.

Skrevet

Jeg er ikke overvektig, bare for og si det først.

Men jeg har hørt at om man drikker ett par glass med cola og tar seg en varm dursj og legger seg på ryggen etter på skal det sparke om du dytter litt på magen.

Kan jo være verd ett forsøk. =)

Skrevet

Kan jo hende morkaken er plassert forran? Da skal en vistnok kjenne mindre liv.

Skrevet

Morkaken ligger perfekt på baksiden av meg ,

kald drikke er prøvd , is , goddis , osv osv....

dytter i magen , prøver t.o.m lage det litt trangt til henne der inne , men nei!

Kjenner bare det bobler litt av og til!

Tullmusa i magen , jeg skal ta en alvorsnakk med henne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...