Gå til innhold

Jeg drikker Pepsi Max til ALLE måltid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg sltså. Barnet mitt på snart 2 år har aldrig smakt brus. Men han får juice, eller biola til maten.

Er det ille av meg å drikke pepsi max til alle brød og middagsmåltid?

Brødskive med brunost og pepsimax er bare himmelsk, likeså pannekaker og fiskepinner med pepsimax....

Jeg jeg skrudd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart du gjør det pepsi max er bare best nam =0)

Skrevet

jeg også!! Elsker pepsi max. Enig i det med brødskive med brunost og pepsimax til!!!:-)

Skrevet

Oi. det gjør farmoren til kidn min også, jeg skjønner ikke at hun orker. I alle fall ikke til frokost! Ante ikke at det fantes flere av dere! Hehe...

Men vet dere at sånne max, zero og light-bruser øker apetitten??

Skrevet

Om du drikker pepsimax til alle måltider har du et avhengighetsproblem. At ungen din ikke har fått det er jo bare bra...

Skrevet

øker det apetitten? Bare bra det for jeg har problemer med å få i meg nok mat, med min aktive gutt her:-) Mer mat=mer pepsimax:-D

Skrevet

Juice er fullt av syrer og ikke bra for små melketenner. OK en gang i blant, men jeg anbefaler vann eller melk til de fleste måltider. Gjelder forsåvidt for voksne også :-) (ikke noe belæring altså, du velger jo selv).

Men i og med at du spør om det er ille - jeg kan ikke tro at det er sunt for kroppen din å drikke Pepsi max - til måltider eller ellers - hver eneste dag. Leste om en som drakk mye light brus hver dag og det fikk noen rare konsekvenser for kroppen hennes. Kunstig søtning er ikke bra i store mengder, så siden du spør her inne vil jeg bare si "drikk vann". :-)

Skrevet

Har jeg ett avhengighets problem forde om jeg drikker pepsimax til alle måltider?

Hadde du sagt det om jeg drakk melk til alle måltider?

Eller vann?

Eller appelsinjuice?

Skrevet

høres ut som du har et avhengighetsproblem ja. det er IKKE sunt - du får i deg alt for mye kunstige søtningsstoffer. jeg ville prøvd å kutte det ut, og hvis du ikke klarer det, ta kontakt med ernæringsfysiolog eller lege.

Skrevet

Personlig liker jeg tab xtra bedre enn pepsimax, men cola light er absolutt det verste som finnes ;)

Men jeg drikker som regel kaffe til alle måltidene mine bortsett fra middag da. Og brunost og pepsi max høres ikke noe særlig godt ut :D

Skrevet

Høres ut som et avhengighetsproblem, ja. Jeg hadde det omtrent sånn før og jeg har fortsatt store problemer med å "holde meg" og drikke vann i stedet. Lettbrus er ikke bra for fordøyelsen og det etser noe helt jævlig på tennene. I tillegg risikerer man altså å bli koffeinavhengig. Bare prøv å la være å drikke et par dager og se hvor vondt i hodet du får.

Siden jeg har vært der selv, så kan jeg vel ikke akkurat kalle deg skrudd ;o), men det er abolutt noe å tenke på å klare å drikke noe annet i stedet. Jeg tror neppe du vil klare å finne en lege, tannlege eller ernæringsfysiolog som vil si at det er helt greit å drikke så mye brus.

Skrevet

Jeg og......... Tar et glass melk til frokost, resten av dagen er det Pepsi Max.... Og KUN det... Kanskje ikke så bra, er jo gravid og alt.. Men gjorde det sist og, og det endte jo med ei frisk snuppe!!

=)

Skrevet

Vil bare si til alle brusavhengige- også sukkerholdig:

skal man drikke brus er det aller best å drikke det til måltid. Da er spyttprod og ph-verdien høyest. Brusen senker ph'n mer enn vanlig, men spyttet jobber likevel bedre.

Å drikke mellom måltidene er derimot mye verre. Da er ph-verdien i munnen litt lav enda etter siste måltid, og brusen senker den ytterligere.Det tærer mest på tennene.

Jeg er da en evig Cola Light drikker :o)

Skrevet

Det er jo veldig godt ja :-) Spesielt til pizza synes jeg!

Men det er veldig surt (lav pH), så tennene dine har i hvertfall ikke godt av det.

Emaljen etses av syren og sånne skader er veldig vanskelig å reparere. Det blir ikke som hull som du tetter med en fylling. Hele tannflatene etses slik at tennene etterhvert vil bli tynnere, skjørere og kortere. Og veldig sensible/vonde. Behandling er fryktelig kostbart.

Men forsåvidt bedre for tennene at du drikker det til måltid enn at du drikker det sånn innimellom hele dagen.

Og så er vel disse søtstoffene ikke spes. sunne for resten av kroppen heller. Kreftframkallende kanskje også! Jeg ville ikke tatt den sjansen med min kropp.

Du trenger jo ikke slutte å drikke det, men du burde begrense det. Det er vane, vet du. Går fint an å venne seg til sunnere alternativer hvis du går inn for det.

- Men skjønner at det er vanskelig.

lykke til :-)

Skrevet

Jeg drikker også mye papsi max. Grunnen til at man blir avhengig er jo pga koffeinen i brusen...dårlig med det i melk kan du si:-)

Skrevet

Det var da et merkelig innlegg! Du lurer på om det er ille å drikke brus flere ganger om dagen. Er det noe å lure på? Syre er ikke bra for tennene, og alt det andre er dårlig for kroppen. En annen ting, er at ungen din snart kan begynne å ape etter deg. Det ville jo vært helt forferdelig. Man kan jo ikke si nei til ungen hvis man selv heller nedpå.

La være å ha brus i huset. Drikk vann!

Skrevet

He he, regner med at HI vet at det ikke er heeeelt bra.

Syre og for mye kunstig søtning og koffein ja.

Det med at det øker apetitten har jeg forørig aldri merket noe til selv, kanskje det varierer litt fra person til person?

Og så syns jeg at det er helt ok å væe litt avhengig av koffein jeg da, men jeg elsker jo kaffe. :) NOE må man da kunne ha som sin egen lille last.

Vår gutt får vann til måltidene og mellom, litt juice av mammaen sin om morgenen o surmelk ellers. Jeg tror ikke på søt melk. I tillegg til at det er det vondeste som finnes. Utenom i kaffe da. ha ha:)

Skrevet

Jeg drikker også en del Pepsi max, men prøver å begrense det til kvelden etter ungene har lagt seg. Selvføgelig er ikke dette det sunneste vi kan drikke men noen laster skal vi ha.......... Føler meg egentlig supersunn ellers......... Trener 4- 5 dager i uka, spiser så og si bare sunn mat..... Som f.eks speltbrød, havregryn, grønnsaker, fisk, rent kjøtt, kylling, nøtter, Osv......... Spiser ekstremt sjeldent mat som pølser, kjøttkaker, kjøttdeig, kjøpepizza, sauser, fiskepinner osv..................

Skrevet

Jeg synes ikke du er skrudd, men at du bør begynne å tenke deg om.

Barnet ditt som snart er to år vil sikkert snart forlange å få drikke det samme som mamma drikker, det gjør iallefall barnet mitt som er på samme alder. Drikker jeg melk, vil hun ha melk. Drikker jeg vann vil hun ha vann. Det samme med juice... Hadde jeg drukket brus til maten hadde hun selvfølgelig villet ha det hun og.

For barnet ditt er det snart den naturligste ting å drikke brus til maten, for det gjør jo mamma, så når han blir større og får ta flere selvstendige valg blir det kanskje helt brus som blir det naturlige valget.

Du vet sikkert selv at det ikke er så sunt, lettbrus eller ikke, så jeg oppfordrer deg til å tenke deg om. Du kan jo prøve med vann i en måned og se hvor godt det er ;) Eller se om du får noen positive helsegevinster ut av å drikke vann istedet for brus. Da får du også svaret på om det er så ille eller om du er avhengig...

Selv har jeg akkurat sluttet med mitt daglige sjokoladeinntak. Har klart meg i ca 2 mnd og er storfornøyd. Det var ille og jeg var helt klart avhengig!

Skrevet

JEG tror at Hi la inn innlegget for å provosere,

og joda, det klarte hun!! :-)

Klart det ikke er bra med brus til alle måltider,og klart det beste for kropp og hue er vann, men det vet hun nok også!

Drikk pepsien din du!!!! Kos deg med den!!

Du ender nok opp med råtne tenner, hodepine, vond mage, gråe hår, tette årer, vannhode, tennisalbue, grå stær og mere til, men det er jo sååå godt!!! :-)

Skrevet

Tjii hiii.... Gosj så dum du er anonym.

Jeg som er HI må nesten le.

Tenk å være så dum i huet at dun tror at tennisalbue og grå stær kommer av å drikke pepsi max....kniiis.

Utrolig hvor naiv du er.

Jaja, du har det nok godt i din lille verden du!!

Håper du ikke skremmer barna dine med sykelig feilinformasjon

som:

Lille venn, du må ikke drikke brus, slikt får du vannhode av...

Nei, du seriøst, greit at du ikke synes det er bra og drikke pepsi max, men er det nødvendig å legge inn så utrolig barnslige svar??

Men men, jaja, du får kose deg i din lille naive verden da.

Håper du har det bra, der inne...

Vannhodeklem, og stort smil med råtene tenner fra HI

Skrevet

Hva slags tilbakemeldinger er det egentlig du håpet på? Er det noen som er barnslig, så er det jo deg. Det er som om du skulle rope ut at du bruker ikke bilbelte fordi det er så behagelig å sitte uten. Og hvis andre da forteller om farene ved det, så sier du at du har aldri kræsja, så det gjør ingenting, og folk er naive hvis de tror at alle dør av å sitte uten bilbelte.

Er man en dust, trenger man ikke stå å rope det ut.

Skrevet

jeg er brusdrikker , men prøver å begrense inntaket når sønnen min er i nærheten.

pepsi max er nam nam..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...