Gå til innhold

Hva gjør din 6mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for å lage en brifetråd. Men jeg lurer...på hva som er normalt, og hva de fleste gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter selv på gulvet og leker.

Ruller fra rygg til mage og en sjelden gang tilbake.

Er en racer i gåstolen! vet hvordan hun skal komme seg dit hun vil!

Hun går litt når vi holder henne i hendene

Snakker som en foss!!! Sier Dadadadadad og tatatatatat og ei ei!

Hun kan derimot ikke å åle verken fram eller tilbake og har ikke kommet seg opp i krabbestilling enda.

Skrevet

min ruller fra rygg til mage..

det er vel det eneste.

hehe..:P

han kan ikke sitte selv enda..

reiser seg ikke noe særlig heller,så krypinga er ikke

å se til enda..

Skrevet

obs skulle ikke være anonym da....

Skrevet

Wow crazy, for en flink jente du har:) når du sier hun sitter selv, er det sånn at hun setter seg opp selv eller at hun sitter når du setter henne på stumpen?

Skrevet

Hun gjør ikke så mye :o) Ruller begge veier, drar seg til ting hun vil ha tak i, har sterke magemuskler da hun løfter opp hodet hele tiden når hun ligger på magen, hehe...

Ellers spiser hun godt, er veldig blid, lager go' lyder, sover hele natten og er mamma og pappas lille gull :o)

Skrevet

Min lille klomp gjør dette:

Ruller fra mage til rygg

og rygg til mage (begge veier hvis d har noe å si)

Hun sitter litt når je setter hun på rumpen litt.

Hun åler seg bakover og ruller for å komme dit hun vil.

Har prøvd å sette seg opp i krypeposisjon men kommer ingen vei og gir opp.

Skrevet

Nei jeg må sette henne ja:) Hehe!:)

Skrevet

De skal vel ikke sitte noe særlig før de setter seg opp selv? Bare lurer!

Skrevet

Hehe, mente når hun ligger på ryggen (sterke magemuskler) ;o)

Skrevet

Dersom du har oversikten over "slik vokser barnet ditt"! fra Go`boken,så gjør barnet mitt alt fra fødtsel tom 7-8 mnd, + Strekker seg etter leker, trykker på ting, klapper, griper etter skjeen når han blir matet (vil helst spise selv-villet siden han var 5 mnd), bruker stemmen for å få oppmerksomhet, vil helst stå og hoppe, tar av sokker,luer, oppfatter når jeg sier "nei, ikke lov", sier mamma (gjort siden han var 5 mnd) og nå er det mer bevist, sagt mæ for melk siden 3 mnd, sagt gøy og hei siden 4 mnd, men ikke bevist, hadet og heia= ikke bevist siden 6 mnd, tar leker fra andre, gir suss når jeg spørr etter det, vil spise selv, drikker av flaske/tutekopp selv +++

Barnet mitt er 6,5 mnd og det er ikke tull det jeg skriver at det kan!!!. Mange har sagt at barnet er langt fremme for sin tid og helsesøter/legen har og påpekt dette.Barnet er aktivit og skal stadig utforske alt.. Så er ikke så rart. Både jeg og faren var tidlig med språk, gå, krype osv... Så da er det kanskje ikke så rart...

Så setter pris på at dere ikke kommer med slike å, dette tror jeg ikke på kommentarer osv...

Skrevet

Min er 5 1/2 mnd da, men han :

ruller fra rygg til mage

griper tak i ting og fører det til munn, t.o.m pepsimax glasset til mor..fyfy..!!

tar på tærne sine

høres veldig ut som han sier mamma, kanskje ikke bevisst men..hehe..

og blitt en liten bortskjemt mammadalt allerede..:-)))

holder flaska og drikker selv

Ja, tror ikke det er så mye mer, ikke som jeg kommer på..

De skal ikke sitte på gulvet og leke o.l før de SELV kan sette seg opp i sittestilling, men folk må jo selvsagt gjøre det de vil da..Skal ikke blande meg jeg..:-)

Skrevet

min ruller seg rundt og rundt og rundt bortover gulvet for å komme seg plasser, så ruller lett både fra mage til rygg og rygg til mage. Hun kryper nå, åler seg frem, og er en rask i gåstolen sin.Hun har funnet ut hvordan man går, når vi holder henne i hendene tar hun ene foten frem, så den andre, veldig ustødig da selvfølgelig. Og sier bapabapabapabapabapa, roper og ler :) Hun blir 7 mnd den 17.Okt da. Ligger på gulvet fra morgen til kveld :)

Skrevet

Min goklump ruller alle veier, og bruker rulling til å komme seg rundt omkring. Han sitter selv (dersom jeg setter han ned, vi prøver bare av og til), står strak på hendene sine.. Kryper rundt sin egen akse, men ikke frem eller bak, hehe :) mer interessert i leker, og mer interessert i andre barn. Hmmm.. Ellers går det i bapapba.. og mamammamamm, og lalalla, dadada (de siste kom for to dager siden). og skal spise SELV ;) hehe..

Skrevet

min gutt blir 6 mnd og en uke men han kan:

- rulle begge veier

- spiser baby kjeks selv

- holder sånn avent tute- kopp selv

- griper etter ting

- åler seg fremover

Skrevet

min jente på 6mnd kan:

rulle mage til rygg

rulle rygg til mage

leker mye med tærne

løfter seg opp på strake armer

kjempeflink til å leke med lekene sine

strekker armene i mot oss:)

ikke tegn til kryping eller åling da, men det kommer vel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...