Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Har 3 uker til termin og på siste kontroller har hodet ligget ned, men veldig bevegelig og baby hadde good plass... Nå kjenner det ut som den har lagt seg på tvers og jeg kjenner spark rett ned, langt ned om dere skjønner... Dere som har hodet ned eller ikke hvor er bevegelsene deres?? Blir litt engstelig for både setefødsel og navlestreng i klem ved vannavgang her nå, da mine fødsler strter med vannavgang...(masse vann på en gang) Trenger litt råd her nå!
betty74 Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg vet ikke hvordan barnet mitt ligger i magen, men legen lurer på om hun kan ligge i tverrleie - da er det normalt ikke noe baby i bekkenet og babyen ligger på tvers/diagonalt. Jeg har bare kjent at det stikker noe ut på den ene siden. Vi skal sjekke det i morgen på UL. Er du uskkker på hvordan babyen ligger, ville jeg tatt det opp med legen. Det er jo ganske viktig som du sier i forbindelse med vannavgang. Jeg kjenner forøvrig lite spark nå 10 dager før termin, men hun beveger seg mye der nede og er helt klart ikke festet - denne informasjonen er jo ikke så viktig for deg, da... siden jeg selv ikke vet hvordan hun ligger... Ring legen din, du!! Så får du vite sikkert!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Ja, har time til JM på tirsdag, men vet ikke om jeg har nerver til å vente helt til da..Kan føde når tid som helst her, har født før termin før.. takk for svar
rød Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Hei. Har også muligens en baby i tverrleie er i uke 40 imorgen. Skal til ul da. Det som er viktig er at du legger deg flatt om vannet går, og får ringt ambulanse. Når du kommer til føden forteller du om din situasjon så tar de ultralyd og finner ut hvordan babyen ligger og hvor stor den er om den ligger i seteleie. De tar oftest ks om babyen er over 4 kg. Lykke til, dette går bra.
betty74 Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Skjønner at dette ikke er ideelt for deg. Fødte selv 10 dager før termin selv forrige gang og må innrømme at jeg er litt på alerten nå som det er 10 dager til termin... Som Berit skriver må du legge deg ned og ringe føden om vannet går, de rekker nok å finne ut av dette før du er i aktiv fødsel - det blir litt mer stress for deg, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for babyen. Lykke til!!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg kjenner også "spark" nede selv om hodet er nede. På siste UL pga vekstestimering så hikket baby og det er det jeg kjenner som små regelmessige spark. Det er muligens at babyen din hikker.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Ok, føler meg litt bedre her nå! Venter til JM time i morgen, så får vi se hvordan ungen ligger. Den er ikke over 4 kg, for den var visst ganske liten sa JM sist og hadde veldig god plass i magen. Håper det ikke blir setefødsel!!
Skurvelurven Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Jenta mi har ligget i seteleie i flere måneder nå, og det ser ikke ut som om hun skal snu seg. Jeg er 36+3 i dag, så skal inn til måling av bekkenet denne uka for eventuell vurdering av keisersnitt. De ville helst ikke snu utenfra på A-hus da det var en viss risiko forbundet med det. Jeg kjenner spark nedover og har gjort det hele tiden. Hos meg er det også lett å kjenne hodet midt på magen høyt oppe. Jeg synes det er greit å vite at hun ligger i seteleie, sånn i tilfelle fødselen skulle starte nå. Da vet man litt mer hva man går til:)
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Tre uker til termin her også, og babyen snurrer rundt som en gal. Tror han ligger endten opp eller ned akkurat nå, men han liker seg best på tvers. Jeg tror han bare får styre litt selv, for det er ikke noe vits i å snu han når han holder på sånn som han gjør. Skal til legen torsdag, så da får vi se hva hun mener. De andre to festet seg i uke 30, så dette er nytt for meg også. Jeg har laaaange fødsel, så det blir vel tid til litt av hvert om fødselen skulle starte. Tre dager burde være god tid til å finne ut av leie og avgjøre hva en skal gjøre.... Hadde nok vært litt mer stresset om jeg hadde hatt styrtfødsler...
babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Min prins har ligget i tverrleie heeeeeeeeele tiden og jeg vet det siden jeg har vært på et titalls ul er pga. blødninger og morkake langt nede. Det kjennes slik ut: Hode er over navlehøyde og ut i siden. Kan kjenne på hodet veeeeldig godt. Spark helt nede over hårfeste og litt midt på magen, kan også være hendene det da.......... Min hikker masse og da kjenner jeg det over brystkassen han som er i navlehøyde på andre siden enn der hode er.Når han strekker seg ut får jeg to horn på hver siden av navlen et der hode er og et der rumpe er. Og så er det ett innsøkk i navleregionene............... Lykke til jenter. Jeg skal til vurdering neste uke på Riksen. Er 35 nå. Gleder meg sinnsykt til alt er over:-)))
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 HI her. Jeg også kjenner hikkingen i navlehøyde litt til venstre. Og masse bevegelser langt ned, nesten bak musa, eller nedi bekkenet. Og har en kul på hver side av magen...men synes magen forandrer seg hele tiden.. Har ikke hatt noen i tverrleie før, så dette kom litt overaskende. Men takk for svar!
moklatt_har født 31.08 Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 Det er ikke hendene dere kjenner da?Jeg kjente og "spark"helt nede,men mitt barn lå med hodet ned og jeg regnet med at det var hendene jeg har kjent.De ligger jo nede med hodet til tider vil jeg tro.Mitt barn kom ihvertfall ut rette veien.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #13 Skrevet 8. oktober 2007 Min baby ligger med hodet langt nede i bekkenet..Men jeg kjenner "spark" langt nede..men på meg er dette skuldre og hender. Har sett dette selv på UL i uke 31. Så det kan jo være dette du kjenner..Men ta en sjekk hos jordmor, så slipper du å bekymre deg unødvendig ) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå