Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Noen som har forsøkt vending ved seteleie? Hva er opplevelsene deres?
flixi - mor til Oliver Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 det kan jeg kanskje fortelle deg etter i morgen har forberedt meg på at det kommer til å være rimelig ubehagelig... Vet at de griper tak i rompa og vrir babyen rundt, så godt kan det ikke være...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Har en venninne som måtte gjøre det, og hun sa det ikke gjorde vondt. Men det hjalp ikke på henne, gutten nektet å snu seg:-)
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har hørt mye forskjellig... For har forhørt meglitt for hun tuppa her sitter i sete. En jeg snakkes med sa d gjorde jævli vondt, men så bedøvet de livmora og da kjente hun d ikke i det hele tatt Men det jeg hører MANGE si er at hvis de klarer og snu den lille så snur den seg ofte tilbake igjen rett etterpå, altså at alt var nytteløst. Barnet blir utsatt for en del stress så man må ligge til sånn overvåkning noen timer etter i tilfelle rier og stress hos barnet... Så jeg personlig kommer til og be de la vær og prøve og snu, hvis hun ikke snur seg selv så får det heller være også får d blir KS. For jeg ser ingen vits i og utsette hun for mer stress en høyst nødvendig... Men d er meg da
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Har selv født i sete og ville ikke ha prøvd å snu selv om å forberede seg til setefødsel var tøft. Jeg tenkte at tenk hvis det er en grunn til at den ligger i sete, liten navlestreng, navlestreng rundt hals, defekte hofter osv osv og fant ut at man må la naturen gå sin gang. Jeg fødte en velskapt og frisk baby i setefødsel så det gikk så bra så!
flixi - mor til Oliver Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Da er jeg hjemme fra vendingsforsøket. Det gikk ikke å få rikka på lillegutt... Legen prøvde to ganger, men "brøyt" ikke mer enn nødvendig, og sa ganske raskt at dette går ikke. Var selvfølgelig ubehagelig, men jeg gjør det igjen om neste og sitter Føler det er bedre og ha prøvd, samtidig var det ikke sinnsykt vondt -bare vondt
amh1 Skrevet 17. februar 2010 #9 Skrevet 17. februar 2010 Ser dette er skrevet for 3 år siden,men svarer allikevel.Kanskje d kan hjelpe noen andre! Er 37 uker og var på fødeavd igår for å snu den lille.D var ikke noe å grue seg til,hverken for meg eller babyen.Alt er nøye overvåket og absolutt ikke vondt heller!! Forsøket var vellykka og jeg skal tilbake om en uke for å sjekke at hun fortsatt ligger med hodet ned!Er storfornøyd og gleder meg til fødselen! Sykehuset i Fr.stad er flinke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå