Gå til innhold

Noen kreative damer her inne som har noen ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage noen julegaver selv i og med at jeg har permisjon og bør gjøre noe produktivt og samtidig kanskje slippe unna med litt billigere julegaver i år =) Så jeg lurte på om det var noen her inne som hadde noen gode ideer til meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestilt høner og griser på www.gaversomforandrerverden.no og skal pakke de inn i akoesker som jeg dekorerer med gråpapir som jeg skal pynte med div stempler og glitter. Også legger jeg ved hjemmelagde julekort og sjokolade. :)

Skrevet

Ikkke noen dum ide =)

Skrevet

Jeg har strikket julestrømper med seksbladsroser øverst, fikk mønster fra boken Glade JUl fra damms hobbybøker, der er det masse gode tips!!

Dersom du liker håndarbeid kan du også kjøpe håndkler, smekker el.l og brodere motiver eller navn på. Jeg har en Ole Brumm korsstingbok med ole brum bokstaver på, som jeg har sydd på håndkler til de små i familien :)

Ellers kan jeg foreslå flaskenisser, flasketroll osv. Om du har en hobbybutikk i nærheten så kan jeg anbefale en tur innom!=)

Skrevet

Smart =) Blir fort dyrt med store familier :P

Skrevet

Du kan jo male på glass/kopper/asjetter osv.. Mye billige glass og hvite kopper på Ikea, og malingen kan du bestille fra Panduro hvis du ikke har noen hobbybutikk i nærheten.. Dette er veldig gøy, og hvis du ikke blir fornøyd, kan du bare vaske det av.. For at malingen skal sitte, må den brennes fast inne i steikovnen..

Skrevet

Vi skal lage marsipankuler med sjokoladetrekk+konfektbiter. Ellers så kan man lage brente mandler og/eller salte mandler.

I tillegg skal vi lage ekte vaniljesukker. Du tar en vaniljestang (som du gjerne har brukt i dessert, dvs brukt og tørka) i masse sukker også tar du alt sammen i en hurtigmikser. Resultatet er supergodt vaniljesukker på fine krokker. Vi skal også lage hjemmelaget mangochutney og blande vår eget idisk krydder- siden vi i familien/venner er kjent for supergod indisk mat:)

Håper dette kan være til inspirasjon. Billig også!

Skrevet

Ja det blir dyrt og tar endel tid.. hehe.. Du kan også lage små fotoalbum av scrapbooking f.eks.. Denne tråden gjorde meg så kreativ at jeg nå leter etter strikkepinner for å strikke enda en julesokk ;)

Skrevet

du kan lage hjemmelagde såper og lys:)

Skrevet

Her er så mange gode ideer at jeg må finne en hobby butikk i morgen =) Kan jo fikse litt bursdagspresanger når jeg først er i gang =) Har jo ikke så mye å ta meg til, men er blitt litt lei strikking :/

Skrevet

Den nye panduro katalogen er fin, med endel tips:)

Skrevet

Har panduro en hjemmeside eller? Verdt å sjekke ut :P

Skrevet

hihi,panduro blir jo bare ingenting når det kommer til bikuben;O) hvertfall når det gjelder scrapbooking;o)

http://www.bikuben.com/bilder.html

vi lager 2007-album til alle våre tre foreldrepar i år vi...tar lang tid,men blir kjempefint..blei mye bedre enn jeg hadde sett for meg faktisk..

Skrevet

tenkte vi skulle lage fot/hånd avtrykk av den lille når h*n kommer, og evt gi sammen m bilde til besteforeldre, oldeforeldre.. men det blir jo ikke før senere da... ellers har jeg også strikket masse hittil. babyteppe, lue, sokker osv...

:)

Skrevet

Den siden var jo genial!

Skrevet

Noen steder man kan bestille hele scrapbooking sett som ikke er så veldig dyre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...