Gå til innhold

julaften.... litt problemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har seg slik at min eks svigerfar ikke er helt måteholden med flaska. har feiret jul med familien til eksen 4 ganger, og hver eneste gang har det skjedd at "svigerfar" blir overstadig beruset. dette er ikke noe problem i de andres øyne, er en typisk fasade familie som vil skule og bagatelisere alle typer problemer for det skal se så flott ut på overflaten. hver gang har det blitt ubehagelig, han heller innpå under middagen rundt kl 16 og har vært ufin, brautende sjanglete og hele pakka. sist jul var lille naturlig nok hos meg siden jeg ammet og det var første julen alene. nå skal han jo egentlig til pappaen sin, men jeg vil ikke at han skal være sammen bestefaren når han er en fyllik og forsurer hele julaften. har vært svært lite hyggelig å være der, kikket på klokka or å kunne dra så fort som mulig. jeg har tenkt og be bf hjem til oss på julaften på dagen, eller at lille kan være der på formiddagen og komme hjem på ettermiddagen. er ikke av egoistiske grunner, vil bare skåne barnet mitt. er det grunn nok at bestefaren er alkoholiker? de er en veldig liten familie, og eksen min skal feire sammen dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig situasjon...Barnet har jo krav på tid med begge foreldre...og vanligvis er det jo normalt å ha barnet julaften annethvert år...

MEN jeg mener det er viktig for barnet med gode minner og trygge forhold. Personlig ville jeg nok ha foretrukket at mitt barn ikke var sammen med denne bestefaren så lenge han var beruset. Hva tenker barnefar om dette da?

Kan barnefar være sammen med dere julaften? Jeg forstår jo veldig godt at far vil være sammen med barnet sitt julekvelden...

Skrevet

Det er foreldrenes oppgave å gi barna sine en trygg og god oppvekst, så hvis ikke farfaren klarer å holde seg unna flaska ville jeg satt meg på bakbena og det synes jeg pappaen og burde. Selv om det sikkert ikke er stor fare for evige skader på barnet er det likevel ikke noe små unger burde oppleve. Også på julaften enda til...

Skrevet

Huff, for en vanskelig situasjon!! Hvis alt skal se bra ut på utsiden kan det jo være at bf også fornekter det litt? Vi er jo skapt til å alltid forsvare foreldrene våre, nesten uansett alder.

Jeg tror jeg ville snakket med bf og fortalt dette til ham. Men hvilket forhold har sønnen din til farfaren sin sånn ellers da? For hvis de er veldig glad i hverandre, kan det jo være en stor sorg for farfaren at ikke sønnen din er der, og da kan det jo være at han skjerper seg, eller?

Håper det ordner seg, for dette er jo egentlig bare en veldig trist sak!!

Skrevet

barnefaren vil ikke komme til oss på julaften, så det er ikke noe alternativ. problemet er vel egentlig at de ikke ser problemet bestefar har med alkohol. de bare unnskylder det og prøver å overse han når han blir for ille. jeg nevnte det mange ganger for eksen at faren hans hadde et alkohol problem, han drikker hver eneste dag, flere glass rødvin og spesielt når de hadde middagselskaper eller hvis vi spiste ute. da sier de bare at rødvin er sunt, og det er jeg også enig i, et lite glass har alsri skadet noen. husker sist julaften jeg feiret med dem, ble han ordentlig full under middagen, som de hadde tidlig på ettermiddagen. fortsatte med tett drikking og endte med at han satt med flaska på kjøkkenet og ropte på oss andre som satt i stua og hadde gaveåpning at vi måtte komme og se på et program som gikk på tv. var ikke hyggelig. vi fikk ikke spille julemusikk feks, for da hørte han ikke tven, som stod på full guffe på kjøkkenet. det ene barnebarnet ble sent inn til han for at bestefar skulle få åpne gavene sine, og da kom han ravende inn, rev av papiret, sa noen halveise kommentarer om gaven (som barnebarnet hadde lagd på skolen) og ramlet tilbake på kjøkkenet foran tven. og dette mener de altså ikke er noe problem... nei, tror jeg holder han hjemme på julaften, men vet det vil bli voldsomt rabalder hvis jeg sier grunnen, noe de fornekter på det sterkeste. er jo som sagt en fasade familie, og vil gjerne ha sønnen min der for at det skal se bra ut i fotoalbumet...

Skrevet

Nei, høres helt normal ut han bestefaren der, gett!! For en gjeng! Må si du er utrolig tøff hvis du klarer å si fra altså! Kjempeflott av deg, for det spiller jo ingen rolle om bildene i albumet er bra hvis barnet blir skadet av det!

STÅ PÅ!!! :)

Skrevet

Nei, det skjønner jeg kjempe godt at du reagerer på. Hadde heller ikke ha villet at mitt barn skulle tilbringe julen sammen med en som drikker seg drita. Julaften er jo spesiellt for de små med gaver og sånn, så det skal være en koselig kveld det...ikke en kveld der en skal takle fyll.... men det er min mening iallefall... Hadde prøvd å snakke med x en ellers så hadde jeg hatt barnet hos megselv og min familie.

Skrevet

skjønner godtdu reagerer. Det er ikke noe kjekt for barn å være hos folk de kjenner og stole på forandre seg og bli full. Mange blir redd og usikker (snakker av erfaring)

ville nok tatt det opp med bf og fortalt det du føler og rett og slett si at du har barnet hos deg hvis det skal bli drikking

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...