Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 ...ca uke 32.... Prøv å stå i varmt vann i dusjen, og klem forsiktig på brystet/brystvorten...gjør du dette hver gang du dusjer, kommer det etterhvert mer og mer...så er det liksom i gang!
Månestrålen :-) Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Er i uke 33 med barn nr 2 og har ingen antydning til melk i brystene. Har aldri hørt om at det er vanlig å få melk 2 mnd før termin ?+ Sist gang fikk jeg ikke melk før den 2 dagen på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Er i uke 39 nå, men merket første gang "dråper" av melk nåe jeg klemte i uke 35-36 tror jeg...
Miamaria Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Bør en jobbe for å få i gang produksjonen flere uker før fødselen?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg venter nr 3, og av erfaring fra de to andre svangerskapene har jeg også denne gangen "herdet" brystvortene i dusjen og klemt ut melk. Begynte med dette ca i uke 33-34, og det gikk ikke mange dagene før det var noe slags råmelk der. Er nå en uke unna termin, og har nå masse melk, som kommer bare jeg presser lett. Så, joda det er mulig, og veldig betryggende å vite at melka er der og kanalene åpne...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Vet ikke om man bør..men tror ikke det erskadelig heller?
Kjukka Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Den kommer når du føder, på noen kommer den før, på andre gjør den det ikke... Og det er ikke vits å begynne å "melke" seg flere uker før termin...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 ...ikke vits kanskje, men ok å se at ting er på plass..men, melka kommer, det stemmer det
Sussa jan 2016<3 Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 der e jo ikkje bra å "bruke opp" råmelka som babyen skal ha når den e født før tida.... Dessuten så e det jo ikkje noe særlig å gå med masse melk uten baby...!!!
*1+1=2 små* Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 du får ikke brukt opp råmelk! Men som min JM sa, jo mer du klemmer jo mer kommer så å gå rundt å lekke MASSE før baby kommer er jo kjedelig(hilsen ei som lekker veldig men faktisk ikke er nær puppa no særlig)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 fikk melk i uke 22. melka til barnet blir ikkje "brukt opp" den blir der fra den dagen du får den å til den dagen du slutter å amme sån ca. det komer ny melk helle tiden
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Det anbefales ikke å stimulere fram melkeproduksjon. Det eneste du risikerer er jo å lekke og hvilken nytte skal det gjøre 1-2 mnd før fødsel? Produksjonen starter jo som oftes rundt fødsel eller rett etter på de aller fleste. Har nok lite å si om man klemmer og styrer for å få det igang...
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Det begynte å komme i uke 24 hos meg. Syntes det var litt tidlig, men da jeg sa det til jordmor, sa hun bare "Hurra!", så jeg ble litt beroliget av det, hehe... Tror det er veldig individuelt, sikkert ikke noe som er mer vanlig enn annet...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Dere som snakker om at dere har melk lenge før termin, er det virkelig melkefarget væske? "Sjekket" nemlig det ene brystet mitt igår, og ut kom en helt blank væske... trodde jeg hadde sprutet vann på bare så måtte klemme for å se, men neida det kom faktisk ut av brystet!! Tror jeg skal la dem være litt i fred frem til fødselen - har ingen interesse av å gå med fulle bryst og ammeinnlegg 2mnd før babyen kommer :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #16 Skrevet 7. oktober 2007 melka kommer etter fødselen.timer eller dager. de vi får nå mens vi er gravide, er ikke melk! "sukkervann" blir det ofte kalt! jeg gidder ikke å stå å klemme den ut, ser ikke helt poenget i det, men lekker jevnt og trutt litt hele tiden! i ammeinnleggene får den en litt gulaktig farge.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #17 Skrevet 7. oktober 2007 Hos meg er det blanding mellom blankt,gult og av og til bare hvitt faktisk... Jordmor sa det er råmelk, og at den kan være både farget og blank...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #18 Skrevet 7. oktober 2007 Jetg er i uke 35 og har gått uten BH for første gang i dag (Pga at alle strammer så jævli nå!) Og i dag har det lekker jevnt og trutt...
2 prinser og en prinsesse Skrevet 7. oktober 2007 #19 Skrevet 7. oktober 2007 fikk blank veske først å så kom den kvite/gule veska.. i uke 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå