Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Dattern på 3.5 skal legge inn dren i örene samt fjerne falske mandler på fredag. Men ser i papirene at hun ikke kan ha infeksjoner i kroppen så skal til lege å ta crp dagen för oprasjoen. Men hun er jo forkjölet - blankt snörr , ikke feber , ikke hoste på dagen men hoster fält om natten. Kvalifiserer det til ikke operasjon ???
Nit@™ Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Vil tror hun ikke får operasjon da. Operere bort falsk mandel og hoste er vel dårlig kombinasjon. Også skal de være friske før opereasjon. Ring og hør der hun skal opereres.
Nickoline med 2 jenter Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Vil nok ikke tro at det blir operasjon, nei. Det er pga narkosen at hun ikke kan være forkjølet.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 lillemann har vært operert 2 ganger,og begge gangene fikk vi beskjed om at han måtte være helt frisk.. ingen forkjølelse o.l..
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Ok. Noen her som vet sikkert ?? Leger eller helsepersonell her inne ? Svarte - hun går jo vanligvis forkjölet fra hösten til våren - det er derfor de skal operere ......... :o/ (ja samt att hun har hörseltap da)
Nickoline med 2 jenter Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg er helsepersonell med relevant erfaring. Anestesi er ganske strenge på det med sykdom/forkjølelse. Vet om mange barn der operasjonen stadig vekk blir utsatt pga dette, desverre. Men ring til ditt sykehus i morgen og hør hvor frisk de vil ha henne til fredag! Så vet du hva du har og forholde deg til
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Takk Nickoline ! Huff håplöst det her ........ Hun er jo kronisk hoste hele vinterhalvåret så da kan de jo aldrig operere da :o/ Man kan jo ikke ringe å si "nå hoste fri få en time om ett par dager da ?" Depp ! Men hun hoster bare om natten - og hun er bare litt snufsete i nesen m klart sekret. Ja, ja får ringe imorgen å höre efter da ! - Hun skal opereres på privat klinikk ! (men anestisi er anestisi her og der så samme regler !)
Skravlemamman Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Gutten min har snørret i et år, så hvis det er slik at de må være snørrfri da blir det ikke noe operasjon på oss heller. Er jo derfor han skal opereres da.......................
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Ja ikke sant skravlemamman..... Din unge skal da opereres for han snörrer i ett år. Min datter for at hun hoster hvert år på natten fra august - april/mai. Da må lille jenta mi vente til sommern ... og din lille pjokk kan da ikke opereres i det hele tatt! Väreså god å bli gären ! Hvor skal dere operere da ? Vi skal ut i Asker til en privat klinikk. (husker jo ikke hva den heter.....)
Skravlemamman Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Buskerud sentralsykehus....., men han er jo ikke forkjølet , bare snørrete....hmmmm...hold meg oppdatert da, kanskje jeg bør ta en telefon også......åhhhh...grrrrrr...hadde sett sånn frem til å få dette overstått. Holder en knapp på at det blir operasjon jeg da......., for forkjølet er han ikke:-)
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 tror du får et konkret svar hvis du kontakter sykehuset.. jeg vet og har erfart at de gangene lillemann har vært innlagt på sykehuset,så har de vært veldig strenge på dette med sykdom og operasjon.. hans operasjon ble utsatt pga oppkast og diarè. men vet ikke hvordan det er med forkjølelese.. også de gangene han har hatt virus i kroppen og har vært innlagt på en avd. så har han blitt lagt i isolat. på innleggelses papirene fra sykehuset bruker det og stå noe om sykdom osv..
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Ja vi og håpet å få det overstått nå på fredag - dattern vår har fått nedsatt hörsel til 50 DB (dvs hun hörer kun om du står rett foran henne og max 1-2 meter unna - hun skvetter jo om noen kommer inn dören om de ikke roper at de kommer inn först) Ja snörr i klart sekret (snufsing) og hoste om natten er jo liksom ikke forkjölelse i mine örer heller, men det er jo legene som bestemmer. Vi skal ta crp på torsdag - det er visst rutine dagen för operasjon. Vi valgte privat klinikk da det er 8 -10 uker vent på Riksen fikk vi beskjed om. Svarte ......... NEi ringer legen imorgen jeg å hörer !
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Hei s10nemor ! Den operasjon som skravlemamman og jeg snakker om er poliklinisk og dag kirurgi. Det er ett forholdsvis raskt inngrep og du får gå efter 1 time efter oppvåkning fra narkose. Operasjonen utföres på sykehus , men og på private ÖNH klinikker da det er en "standard operasjon" oppkast og diare er nok noe värre enn snufse nese og litt kvelds hoste . För dette inngrepet tas CRP pröve så noe virus kan de ikke ha nei det stemmer ! Men snufse nese er "problemet" vårt !
Skravlemamman Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har ikke fått beskjed om å ta crp jeg....hmmmm merkelige greier....Gi meg beskjed når du har ringt da......
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 De tar sikkert CRP på sykehuset oprasjonsdagen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå