Venter på 3_de spire Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Heisann alle som har tenkt å starte prøving våren 2008!! Tenkte jeg skulle starte en ny tråd for oss. Har kommet inn nye siden den forrige tråden! ღ Dolce Vita ღ vårprøver (April) ikkegravidenda, vårprøver (februar) fødtinovember ( April) Venter på 3_de spire (april) LilleMeg*ønskerliten:) vito82 meg80 theamora Litenspire_april sommerspire08 *Luremus* (april/mai) Dette¤er¤mitt¤nick! (mai) Er det noen jeg har glemt?? Nå er det som sagt tidligere bare 6mnd til det er vår tur å starte prøving!! SPENNENDE!!!
AO3 Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Oj! Vi er jo skikkelig mange. Blir spennende å se hvordan det går med oss utover våren og sommeren.
DolphinGirl Skrevet 10. oktober 2007 #3 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg (som tidligere hadde ikkegravidenda som nick) og samboeren min som skulle prøve neste vår, har etter at statsbudsjettet ble kjent, bestemt oss for å utsette prøvingen til juli i alle fall. Det ble jo kjent at selvstendig næringsdrivende (som jeg er) får bedre fordeler mht fødselspenger fra og med 1. juli neste år, så da venter vi til det :-) Slipper å betale en dyr forsikring da, så jeg blir tidligst sensommer/høstprøver 2008.
AO3 Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Men gjelder det for fødsler som skjer etter 1. juli, eller unnfangelse etter 1. juli? Huff, den forsikringen er noe dritt. Veldig bra med den nye ordningen! Nå har jeg blitt ansatt, men jeg var selvstendig næringsdrivende inntil nylig... Det er så mange velferdsordninger man ikke får del av, dessverre.
DolphinGirl Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Unnfangelsen må være skjedd etter 1. juli, tror jeg. Men det er jeg faktisk ikke 100 % sikker på. Men jeg lurer på om jeg skal kjøpe forsikringen likevel i tilfelle jeg blir gravid før. Men forsikringen må man ha minst 10 mnd før fødselen, men hva skjer hvis ungen blir for tidlig født?? Det er ganske snåle regler for oss, ja. Og når det gjelder hvor mye vi skal få utbetalt, beregner de gjennomsnittslønna de tre siste årene, og det høres også litt rart ut. For tre år siden var jeg student, og første året som selvstendig næringsdrivende var jo ikke så lønnsomt, så jeg føler jeg må jobbe i flere år for å få råd til å få en baby. Det er jo faktisk nesten diskriminering at ikke selvst. næringsdr. får samme fordeler; vi støter jo på samme problemer som de som er ansatt.
AO3 Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Helt enig. Fødselspengene var en av hovedårsakene til at jeg skiftet jobb... Men det verste er nesten at ikke alle graviditeter er planlagt... og jeg synes det er fryktelig å tenke på at kvinner kan bli tvunget til å ta abort av økonomiske grunner - fordi de er selvstendig næringsdrivende. Det synes jeg er blodig urettferdig. Heldigvis tar regjeringen et stort steg i riktig retning nå, i alle fall!
DolphinGirl Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Ja det er utrolig diskriminerende. Kvinner som starter for seg selv, burde applauderes, ikke trykkes ned. Men det ser jo heldigvis ut til å bli bedre. Mulig jeg må få forsikringen likevel - juli er langt unna. Det er jo dumt at man skal være nødt til å skifte jobb for å kunne få barn!
AO3 Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Rett skal være rett, jeg hadde nok skiftet jobb uansett! Men fødselspenger var ett av hovedargumentene. Tror nok ikke jeg er den eneste som har gjort det...
spiren_81 Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Vi skal prøve fra juni neste år.. blir vell en sommer-prøver jeg da
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Hei Setter meg på listen jeg.... kan nesten ikke vente )) ღ Dolce Vita ღ vårprøver (April) ikkegravidenda, vårprøver (februar) fødtinovember ( April) Venter på 3_de spire (april) LilleMeg*ønskerliten:) vito82 meg80 theamora Litenspire_april sommerspire08 *Luremus* (april/mai) Dette¤er¤mitt¤nick! (mai) Mamma til en og ønsker fler (april/mai)
Venter på 3_de spire Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2007 Heisann!! Velkommen til oss!! Koslig at vi blir flere!!
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 15. oktober 2007 #12 Skrevet 15. oktober 2007 Skriver meg på til seine maiprøvere jeg da:)
AO3 Skrevet 15. oktober 2007 #13 Skrevet 15. oktober 2007 Vi snakket om sommerferien i helga, og hvor vi skal dra... Og etterpå kom jeg til å tenke på at hvis vi er riktig, riktig heldige, er jeg kanskje gravid da. Utrolig rart å tenke på!!!
Høstspire 2011 Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 Heihei=) Jeg må bare beklage, men jeg har starta litt allerede jeg=) Men vi skal bare prøve ut november uten prevensjon i forhold til at det ikke passer med skole o.l ellers. Nå er jeg veldig spent fordi sist måned hadde jeg bare "mensen" en dag, og det var egentlig ikke skikkelig mens - ettersom jeg har blitt "begavet" med en stor flom hver måned. Jeg hadde nesten ingen ting. I går skulle jeg også hatt mensen, men har bare fått helt lyserødt blod som er veldig lite og som ikke kan sammenlignes med vanlig mens. Vet ikke helt hva jeg skal tro.. Tror dere jeg er gravid og evt. burde kjøpe gravitest i morgen, eller er det nok bare mensen som tuller litt? Håper på svar fra dere her inne! Er ikke så lett å alltid bestemme alt selv=) Stor klem og mange lykkeønskninger til dere alle!
vimsesvimsen Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Jeg er ny her og slenger meg på denne gruppa =) Gleder meg veldig!
Venter på 3_de spire Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 17. oktober 2007 Heisann!! Velkommen til oss!! Når starter dere prøving da?? Vi starter i april, håper på å få nr.3.
vimsesvimsen Skrevet 17. oktober 2007 #17 Skrevet 17. oktober 2007 Vi tenkte å starte i april vi også, men spørs om vi klarer å vente så lenge! Prøver på nr. 1
minni-11.uke Skrevet 23. oktober 2007 #18 Skrevet 23. oktober 2007 Heisann! Ny her jeg og..slenger meg på.. Tenkte å starte i mai, skal på utenlandstur april/mai, så sikkert lurt å vente til den er ferdig. Selv om jeg gjerne skulle begynt NÅ Gleder meg!!!!!!!
Nummer tre <3 Skrevet 23. oktober 2007 #19 Skrevet 23. oktober 2007 nå begynner det å bli skikkelig mange som skal prøve i april-mai! så spennende! gleder meg så innmari! nå er det snart bare fem måneder igjen!
AO3 Skrevet 24. oktober 2007 #20 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, det går kjempefort! Men jeg håper jeg kan få overtalt "donoren" av varene til å starte i februar/mars... Vi får se. Foreløbig avtale er at jeg begynner med folat på nyåret, og så får vi se.
m@ri Skrevet 28. november 2007 #21 Skrevet 28. november 2007 Jeg melder meg herved som vårprøver 08...
annabanana Skrevet 28. november 2007 #22 Skrevet 28. november 2007 Jeg er også en (litt utålmodig) vårprøver Skal vi se... april/mai tror jeg vi skal begynne å prøve. Jeg er klar som et egg!!
Fuzzmatica Skrevet 16. januar 2008 #23 Skrevet 16. januar 2008 Kan jeg få være med? Fuzzmatica, prøver for første gang i februar:)
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 17. januar 2008 #24 Skrevet 17. januar 2008 Jeg vil også melde meg som vårprøver. Skal ta ut hormonspiralen i april så da setter vi igang :-)
AO3 Skrevet 17. januar 2008 #25 Skrevet 17. januar 2008 Jeg står som vårprøver på denne tråden, men jeg endte opp som januarprøver. Så nå er vi i gang med 1 pp. Lykke til til alle dere vårprøvere, tiden går fort nå etter jul, vet dere! Det går mot lysere tider nå, på både den ene og den andre måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå