Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Hei, jeg bruker Albyl-e fordi jeg har en tilstand der det kan se ut som om jeg danner bittesmå blodpopper ved graviditet...ikke noe fare for meg, men evt. fosteret pga det kan dannes blodpropper i morkaken, men dette skal gå fint så lenge jeg bruker blodfortynnende. Hva med deg, hva bruker du, og hvorfor?
mia engel&fia frøken Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2007 albyl-e hos meg også. hadde masse blodpropp/infarkter i morkaka i forrige svangerskap og de kunne reddet barnet ved å gi dette tidlig. så håper på å ikke møte på problemer denne gang, deilig å bli passet på også.. merker du at du blir veldig tørst,eller er det bare meg ?
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Er nok litt tørst om dagen, men har ikke tenkt noe over det. Er det 75 mg du bruker? Det er det jeg har. Unnskyld at jeg spør, men er det sånn og forstå at det ikke gikk bra ved forrige graviditet fordi du ikke brukte blodfortynnende? Jeg har selv hatt aborter før det ble foretatt utredning...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg bruker blodfortynnende fragmin sprøyter daglig. Jeg har apc-resistanse (leiden v mutasjonen) og protein-s mangel. Før graviditet brukte jeg 75mg albyl-E daglig for at et foster ev lettere skulle feste seg. Jeg har tidligere født 2 barn som nå er 18 og 15 år gamle. Har prøvd i mange år å bli gravid igjen, har mistet 6 ganger i sa , men nå ser det ut til og sitte. Mitt første svangerskap gikk helt flott og morkaka var helt fin. Andre svangerskap var det masse infarkter/ forkalkninger i morkaka og gutten var dysmatur ( ikke helt ferdig, selv om han kom til termin) Han utviklet astma og div allergier og han hadde underutviklede lunger. Nå i ettertid viser det seg at begge barna har arvet disse koagulerings feilene i blodet , men ikke noe problem ved riktige forhåndsregler. Ofte bruker de blodfortynnende de ca 4 første mndr for da er rissikoen størst for barnet , men etter det er det økt rissiko for mor ved koagulasjons gen- feil i blodet og da riktig å bruke hele svangerskapet og 2-3 uker etter fødsel...................
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 man blir tørst av blodfortynnende medisiner, og man bør drikke mer når man er under behandling av disse medikamentene. anonym 20:43: jeg fikk dvt etter fødselen pga lav protein-s (tror jeg...), og leser at du går på fragmin. bare lurer på om når du begynte med fragmin injeksjonene i graviditeten?
Soulsister Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg bruker Albyl-e 75 mg. Årsak litt uklar, har vært under utredning i et år. Leger tror at jeg enten har hatt blodpropp ved forrige fødsel/ i fare for å få det nå. Eller at jeg har en vevsykdom (lupus) som er diffus enda. Jeg har fått påvist noen antistoffer i blodet (som jeg ikke husker hva heter), men funnet i en type rauma-prøve. Litt risk å miste nå i 2. trimester, så jeg prøver å ikke stresse og ta ekstra hvilerunder på sofaen. Jeg merker ikke noe bivirkninger på medisinene. Lurer på: Vanligvis skal ikke albyl-e brykes i 3. trimester. Skal dere det? Jeg fikk beskjed at den motivirker antistoffene i blodet mitt, og skal gå på det til etter fødsel....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Hei anonym 21.40 7.10.2007 . Jeg har gått på fragmin sprøyter ifra possitiv graviditetstest. Fra ca dag 27 , og skal bruke de til ca 3 uker etter fødsel for så og gå tilbake på albyl-E 75 mg.
mia engel&fia frøken Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2007 til 75-mod ja der er 75 mg jeg har. og helt griet at du spør,det gikk ikke så veldig bra. lille frøkena hadde ikke fått nok næring morkaka produserte ikke nok fostervann. så håper på at det går bedre denne gang med litt hjelp av disse tablettene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå