Mia_I Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Blander man med kokende vann må den jo avkjøles. Men hva er kjappeste måte å å få passe varm grøt? Sikkert noen triks her så jeg slipper å finne ut av detta sjøl, hehe :-) Baby er 5 mnd, skal snart begynne med litt smaksprøver.
Mamma til to tette Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har kokt avkjølt vann i kjøleskapet, skal jeg f.eks ha 60 ml vann så tar jeg ca. 30 ml kaldt og så 30 varmt. Skal jo være 50 grader så litt varmere enn kroppstemp. Enkelt og greit så du slipper å vente på at vannet avkjøles mens en sulten liten blir utålmodig ,-)
Kondis som en murstein Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har kokt og lagd fruktmos og hatt avkoket i isbitposer og fryst ned. Når vannet har kokt seg ferdig, heller jeg opp det jeg skal ha i en skål og legger i en sånn isbit. Den smelter fort og da er det perfekt temp på vannet )
Lillebror og stoerebror Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Tar vannet i micro 35 sek før jeg blander i pulveret. Helt passe. Min drikker vann fra springen, men hvis ikke er det jo bare å varme opp fra kjøleskap det du måtte ha i grøten.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg tar en flaske, og har i 2/3 kaldt vann fra springen (eller om du fortsatt koker har du kanskje ferdig kokt kaldt vann i kjøleskapet). Så har jeg i 1/3 fra vannkokeren, og heller i bollen med pulveret mens jeg rører, til det har riktig konsistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå