☆Lille my* Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Kom over dette på nett og ble meget sjokert! Det står at nestlè er ansvarlig for at 1.5 mill barn i verden mistet livet pga mme! Hva hvar det de gjorde? utga feil opplysninger ang blanding av nan eller noe? Vi bruker nan men nå fikk jeg helt noia!!!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Tror det er noe med at de deler ut prøver på nan på sykehuset til nybakte mødre. Akkurat nok til at de mister melken til babyen. Så må de kjøpe nan da, og den er for dyr til de så de vanner den ut for at den skal rekke lengre. Og da dør barna av underernæring. Det jeg har fått med meg i allefall
så var vi 4 Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 også var det vel noe med at det vannet de bruker i blandingen ikke er bra.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Dette var vel i typiske U-land, mødrene mistet melka fordi de brukte mme'en og hadde tilslutt: 1. ikke vann/dårlig vann til å blande ut mme som de måtte kjøpe 2. utrolig dårlig råd som resulterte i at de "tynnet ut" blandingen for å drøye mme'en.
Mamma til to tette Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Du kan lese mer her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108, les gjerne linn ullmanns kommentar lenger nede på siden. Kommer ikke inn noe nestle produkter her i huset i hvertfall....
☆Lille my* Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2007 Skal lese nå=) Er det noen av dere som boikotter som bruker mme da? isåfall hvilken?
Mamma til to tette Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Bruker Hipp. Men brukte Nan Ha1 i starten, var helt i ammetåke så kjøpte den de hadde på apoteket ,-). Nå fikk lillegutt store problemer med magen av nan så da prøvde vi hipp og har brukt den siden.
☆Lille my* Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2007 Ok=) prøvde hipp i kun en dag vi! ble like mye gulpng av den som med nan:( sykt mye gulp
nickoline og supermann Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 dette er gammelt nytt vel......... gjør som du vil, men jeg synes det er teit å boikotte de pga noe de har gjort tidligere.
Mamma til to tette Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Så alt er ok så lenge det skjedde for lenge siden? Neida gidder ikke ta debatten, folk får gjøre som de vil men her var det en som ba om mer info...
Blue Lady Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Vi brukte Collet, egentlig ikke for å boikotte nestle, men liker generelt sett ikke produktene til nestlem brukte nesten bare hipp grøt og middagsglass også
nickoline og supermann Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Nei, det var ikke ok den gang. Men gjort er gjort. Nestle lager den beste barnematen pr i dag, har størts utvalg også...... De gjør en god jobb så barna våre skal få god og næringsrik mat........ Men for all del. Boikott, men skjønner ikke at dere gidder!
Mamma til to tette Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Hvis du ser på linken så er det flere saker som er så langt tilbake som til...eh 2006. Men for all del, spis i vei men du kan ihvertfall prøve å sette deg inn i noe før du stiller spørsmål ved at andre gidder det motsatte...
Grigri m/3 gutter Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg boikotter nestle pga dette, men jeg kjøpet ett produkt av dem og det er nesquick! Må ha nesquick. Drikker det ikke ofte, men jeg og sambo er enige om at den er best. Bor i frankrike og de har gode franske merker av barnemat, så vi støtter "lokal" matlaging i tillegg til å unngå nestle. Samboer sier jeg er hyklersk og boikotten min virker ikke, men det er jeg uenig i.
Mamma til to tette Skrevet 7. oktober 2007 #16 Skrevet 7. oktober 2007 Er boikottet i 20 land så har tro på at det funker jeg. Jeg kjøper mye småtroll som er et norsk merke, samt hipp som er økologisk merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå