Oledoledoffen Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Gutten min på 3 år elsker hettegensere, men jeg er litt betenkt med det. Det er jo en grunn til at hetter på jakker og vinterdresser skal være med trykk-knapper, så de løsner hvis barnet sitter fast i noe. Har kikket litt på en hettegenser fra Janus som jeg vet gutten vil elske. Det er bare dilemmaet i forhold til sikkerheten... Er jeg for overbeskyttende??? Tenkte på at den (hetten) kan jo være nedi dressen når han er ute, men da blir det så tykt liksom... Så jeg tror automatisk at den kommer til å henge utenpå. Sukk... alle disse bekymringer...
Tante_Sofie Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg velger å ikke ha på hettegenser i barnehagen og når han er ute å leker. Kjøper ikke selv, men har fått noen. Det er dessverre mange hensyn å ta i hverdagen med barn. Enkelte ting er det greit kunne velge bort som voksen, mens andre ting krever mer av oss. Lykke til!
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Nei, kun om de er med meg og jeg kler på med hetta innafor dressen, som du sier. Aldri i barnehagen eller ute ellers. Synd, da, for hettegensere er veldig deilige å gå i.
Oledoledoffen Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2007 Ok Godt å høre at det ikke bare er meg som tenker på det. Tror mannen min hadde blitt temmelig overrasket hvis jeg spurgte han hva han synes, det er sikkert det siste han tenker på...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 det har jeg aldri tenkt på en gang! min gutt bruker hettegensere nesten daglig.. han er 17mnd. Hmm, ja nå fikk du meg til å tenke.. har aldri tenkt på at han kan henge seg opp i noe!
bever Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Datteren min på 5 år får heller ikke ha på hettegenser i barnehage, på lekeplassen el.l. Men det er jaggu ikke lett å få tak i uten!!!
børdi Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 ja de bruker hettegensere,, men ikke i bhg.... Er ikke lenge siden bhg personalet fant jenta mi hengende etter halskjedet sitt i et av lekehusene på baksiden av bhg,,,:-( skummelt gudsjelov hang hun etter baknakken og ikke halsen foran, ellers hadde det kunne gått veldig galt..... så ingen hetter, som det ikke er trykknapper på, eller halssmykker i bhg nei....
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Shit... Det har jeg aldri tenkt på... Og han som har så mange. Jaja. Får la være å sende ham i bhg med dem ihvertfall.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Barnehagen vår ønsker ikkje hettegenserer på barna, og med god grunn. Jentene mine har eit par genserer/jakker med hette, men eg bruker dei sjelden. Bruker som regel ull (inni eller utenpå) og da føler eg uansett at det blir for varmt med sweatshirt også..
LegallyBlond Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Hetten til den janusgenseren (krinkelull sikkert?) er så liten at den er helt grei å ha under dressen. Tror ikke den kommer over. Men jeg bruker ikke hettegenser på 2-åringen i bhg nei. Bruker de hjemme der vi har kontroll =)
Oledoledoffen Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2007 Ja det er den fra Krinkelull jeg tenkte på Tenker nok at jeg kjøper en, men at han kun får ha den på hjemme, og der hvor vi er sammen med han. Skummelt det der med smykker også Børdi! Bra at det gikk fint med jenta di!!!!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Vi bruker det kun hjemme når vi følger med på han heke tiden. Vanligvis har han det ikk i bhg. men nå har de fjernet alle lekeaparatene (det skal skiftes ut). Så nå er det ikke noe særlig å henge seg fast i. Han har bare en hettejakke da. Tror vel egentlig ikke det er så farlig når det ikke er snorer i det.
fox`y Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 ja min 2 åring bruker hettegensre ja..men han går ikke i barnehage og når vi er ute er han alltid under oppsyn.. hetten er stort sett pakket nedi dressen når vi er ute da..
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Gutten min bruker hettegenser kun hjemme. Har vært dødsulykker med det i barnehager tidligere, så der bruker vi det ikke.
Mille** Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Snupp har noen få hettegensere som andre har kjøpt til henne, men hun bruker de nesten aldri, syns det er noe herk å ha under klær, blir så klumpete, + det med sikkerheten da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå