samirah87 Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Han satt på en maskin her om dagen, og da vasket han røde og hvite klær sammen.Han har latt klærne ligge lenge i maskinen før han hang dem opp. Nå er yndlingsgenseren hans full av rosa flekker. Hva gjør jeg? Har prøvd med biospray,vanish og klor, men de rosa flekkene går ikke bort. Genseren er rød, blå og hvit, og det er på de hvite partiene at rosafargen har satt seg. Går det ikke ann å gjøre noe for å redde denne genseren? Han elsket den. Den var dyr, helt ny og nesten ikke brukt. typisk, mannfolk og klesvask. hører ikke sammen!!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 hehe....dette er jo bare så klassisk ) Ler meg ihjæl jeg. Hva med å henge gensern på soverommet eller bade til skrekk og advarsel? Syns faktisk ikke noe synd på han jeg da, han kan jo skylde seg selv ;o)
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Du kan forsøke med nylonvask.. Ha litt nylonvask rett på flekkene, la det ligge og virke i ca 30 minutter, før du legger den i vann i nylonvaskvann i yttligere 30 minutter.. Så er det bare å gnikke på de rosa flekkene og se om de går bort.. Min erfaring er hvertfall at nylonvask tar flekker som jeg ikke får bort når jeg vasker i maskin, uansett hva jeg bruker av flekkfjernere Men egentlig er det vel mannen din som bør gjøre dette da, siden det er han som ødela genseren sin
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Hehe, mannfolk Må bare fortelle at mannen min oxo har begynt å vaske litt klær nå! Han satte seg plutselig ned her en kveld med et A4-ark foran seg, og ba meg si alt av hva man trenger å vite for å vaske klærne riktig. Men det er jo ikke bare bare å skulle sette opp en fasit for dette, for jeg pleier liksom å se det litt an hver gang jeg vasker tøy, avhengig av hva som er skittent. Men så fikk han nå til slutt fylt ut hele arket sitt (han er jo søt da,hehe), og gikk ned på vaskerommet. Han hadde skrevet ned bl.a. at hvite/hvit-stripete sjorter vaskes på 40 grader, sammen med evt. andre hvite gensere. Han kom opp igjen uten å ha tatt med mine hvite bh-er. -DET hadde jeg jo ikke fortalt -at de kunne vaskes sammen med skjortene!! Enda jeg hadde sortert i en egen kurv både hvite skjorter, en hvit genser og 2 hvite bh-er! Er ikke lett å fa mennene til å tenke selv, i alle fall ikke når det gjelder sånne huslige ting Og har de fått noe fortalt,så er det KUN det som gjelder, det går ikke an å tenke logisk selv... I alle fall er MIN mann sånn. Din hadde vel kanskje problemer med at han eksprimenterte litt for MYE selv? Hehe... Nå har vi endelig fått oss tørketrommel oxo, og mannen er storfornøyd, og er stadig nede og setter på både vaskemaskin og tørketrommel. Og så langt har han egentlig ikke gjort noe feil, det er i alle fall ikke noe tøy som har blitt ødelagt, og da er selvfølgelig oxo jeg storfornøyd
Håperpåønskebaby Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Kjøp sånn tøyfarge og farg tøyet feks mørkeblått:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå