Ms.Nurse Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Prøver å spørre her jeg... Jeg har ikke nok melk til jenta mi som er 25 dager gammel nå...Desverre:( Hun får NAN og trives med det. Ingen problemer ennå i hvertfall. Men lurer på det med forbereding av flasker. Har kjøpt microsterilisator, så jeg slipper å koke flasker hele tiden i hvertfall. Lurer på hvordan jeg kan få effektivisert "matlagingen" litt mer. Er litt styr med å koke opp vann, avkjøle, blande og gi. Særlig midt på natten hvis hun skriker i tillegg. Kan jeg koke vann, helle det på de sterile flaskene og sette i kjøleskapet, slik at jeg bare kan kjøre de 20 sek i micro(til 40 grader) og ha i pulver? Dette er første jenta mi så jeg tar i mot råd fra dere som har erfaring her med takk
Nit@™ Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Ja, du kan koke vann, ha på flasker og bare varme opp vannet i flasken og ha i pulver. Det går helt fint. Gratulere med jenta!
MorT-3gutter Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Jeg hadde samme problem, for lite melk. Du kan koke opp vann, avkjøle det til passe temperatur og tømme det over på en termos også tar du bare derfra når du trenger. Eller, som jeg gjorde, koke opp vann, avkjøle det helt,, tømme over på termos og varme det i microen når minsten skulle ha. Et lite tips, ha litt ferdig kokt varmt vann på termos. VI hadde en stresset natt da strømmen plutselig gikk og jeg ikke fikk varmet vannet i microen. Lykke til
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Hei kjære deg:) bege mine små troll e flaska opp på erstatning,og alt blir en rutine hehe;) Men kok flaskene/steriliser dem kok vann og hell det på flasker som du nevnte over her, setter flaskene enten på benken eller i kjøleskapet. Så er det bare å varme de i enten micro eller vannbad. Micro i 45min på max (hos oss 900). Går så bra så, da vi var ferske i gamet,syns e alt var bare stress med erstatning,men etter nr 2her så ser e bare det positive i å gi erstatning=)
Ms.Nurse Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2007 1000 takk snille søte damene mine =) reddet meg virkelig her. Ha en fortsatt strålende søndag=)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 å gus så at e hadde skrevet i 45min på max i micro hehe, mente 45sekunder...men det varierer jo veldig på hvor mye vann du skal varme etc oxo da hehe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå