1963 Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg kommer vist tilbake hit... derverre så gikk det ikke bra denne gangen heller. Min 5. SA. Hadde litt håp denne gangen. De andre gangene har jeg mistet tidlig alt i uke 5 og 6. Denne gangen skjedde det i uke 8. Jeg trodde at Crinon'en hjalp, men det var nok ikke det som skulle til likevel. Jeg har tatt mange slags tester pga disse tidlige abortene, men de finner ikke no galt, bortsett fra aldreren da! Legen mente jeg burde prøve Crinone. Uff, jeg er skikkelig deppa nå. Var så glad for at vi hadde lykkes å bli gravide enda en gang. Nå spørs det om det blir flere ganger... Er 44 år og skulle så gjerne ønske at vi kunne få en søster eller bror til vår datter. Men jeg vet vi kommer til å fortesette å prøve. Både min mann og jeg er innstilt på det. Er veldig glad for det barnet vi har fått. Rart å tenke på at det gikk så greit å lage henne. Det gikk både fort å bli gravid og svangerskapet var helt problemfritt. Var 40 år da jeg fikk mitt 1.barn, så jeg var jo 'voksen' den gang`også... Nå etterpå med prøving av nr 2 har det bare gått galt, gang på gang. Noen andre her som også har mistet mange ganger og likevel har fått det til, til slutt? Vell, damer ville bare skrive og fortelle dette. Klem fra meg.
G.I.H Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Eg føler virkeleg med deg, har vore igjennom det samme som deg 6 gonger. Eg er og født i 1963, og har og 44 år på baken. Eg og min nåværende mann har to gutter ilag, den eine er født i 2002, deretter hadde eg to SA, så fekk me ein gutt til, og etter det så har eg hatt 4 SA. Begynner å mista motet på at me skal klare å få eit siste barn ilag, men eg gir meg ikkje lov til å gi heilt opp babyprosjektet mitt. Bestemor mi var jo tross alt 46 år då ho fekk sitt siste barn, og dagens 46-åring er jo mykje yngre i både skinn og sinn, det er nok dette som holder motet mitt oppe. Men eg har ein gnagende tanke om at dette kjem alderen min til å øydeleggje for oss, håper av heile meg at min biologiske klokke skal tikke ekstra seint dei neste åra. Gynekologene som eg har gått til er heller ikkje så veldig positive pga alderen min, for ellers så finn dei ingenting gale med meg heller. Jaja trøsten får være at me her inne får holde motet våres oppe så godt me kan, og så får me krysse fingrene for at dette skal gå bra tilslutt. Lykke til videre, høyrer gjerne ifrå deg igjen. Eg fyllte forresten 44 år den 2.9, kortid på året har du bursdag???
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Hei på dere. Har legen deres/ evt gyn nevnt albyl e som et alternativ? Vet mange som har diagnosen habituell abort har fått hjelp med albyl.Håper dere lykkes snart. Klem:O)
G.I.H Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Tusen takk for tipset, ingen gynokolog har tipsa meg om dette, dei har egentlig ikkje villa tipsa meg om nokonting, har vore meir opptatt av å anbefale meg om å gi meg pga alderen min. Men du kortid skal man ta albyl-e???
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Hei igjen ) Albyl-e er bare et alternativ brukt i forbindelse med å "holde" på fosteret.Som alternativ kan dere ta 75mg dispril som vil gi samme effekt. (Dispril er jo reseptfritt på apoteket...) Det finnes også en sprøyte kalt klexane,som da også er blodfortynnende. En annen ting dere også kan be om er å få hcg støtte ETTER positiv test. Hcg støtte gies i sprøyte form (pregnyl),og denne sprøyten stimulerer eggstokkene til progesteron produksjon. Jeg håper dere har en lege/gyn som det går an å snakke med,og som er villig til å hjelpe dere. Hilsen
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Glemte tid for albyl/dispril. Ved assistert befruktning er det fra innsetting, så for dere da fra eggløsning )
1963 Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2007 Hei igjen. Takk for trøstende ord G.I.H og takk for tipset om abyl e og de andre du nevnte 'vilsågjerne'. Jeg tar imot alle tips:) Jeg går til privat lege på Majorstuaklinikken, og er veldig fornøyd med det. Legen min har aldri kritisert meg for alderen min, så når jeg skriver at alderen er imot meg er mine 'egne ord'. Jeg skal høre med han nå om hva annet som kan prøves. Det med dispril hørtes jo interessant ut... Hvor lenge skal man evt ta 75mg da? G.I.H : jeg er også september-barn. Så vi er akuratt like gamle! Krysser fingrene for at vi får det til! Klemmer fra meg.
soleia Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Vil berre gje ein trøsteklem. Veldig leit at det ikkje skulle gå bra denne gongen!
Dolly Duck Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Fryktelig trist å lese at du mistet igjen 1963. Ville bare si at jeg har også mistet 3 ganger, og fikk Albyl-E og Klexane spøyter da jeg ble gravid for 4. gang. Det fungerer hos meg, er nå 20 uker og alt ser bra ut. Prøven som var forhøyet hos meg, og som krevde disse medisinene heter Anticardiolipin Antistoff. Spør om legen din har tatt den. Når den er for høy kan den forårsake blodpropp i morkake/livmor eller på annen måte gjør at spiren ikke får nok næring pga for tykt blod. Og da aborterer man. Medisinen skal tas frem til uke 36. Da avslutter man fordi blødningefaren er nokså stor, og man ønsker ikke komplikasjoner under fødselen pga det. Ønsker deg masse lykke til videre, ikke gi opp! Klem fra meg =)
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Veldig trist å høre.. Håper det går bra med deg, og at det ser litt lysere ut etterhvert. Stor trøsteklem fra meg
Dotten Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Huff så trist Ser du har fått mange gode tips lenger opp her, så håper virkelig du får prøvd noe av dette, og at den lille spiren klorer seg gooodt fast. Masse lykke til og en stor og varm trøsteklem fra meg Klem
atpåklatt08? Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 så leit å høre-ikke noe hyggelig klubb å være i det der. lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå