Gå til innhold

sove på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leser i mange innlegg at det er farlig å sove på ryggen. hvorfor det da? jeg klarer ikke sove på magen elr på siden, så hvordan skal jeg sove da hvis det er farlig å sove på rygg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må du bygge opp senga så du ligger høyt med overkropp å får nok blod til beina

Skrevet

jeg fikk beskjed av legen på søndag at jeg ikke skulle ligge noe særlig på ryggen fordi barnet kunne få for lite blod...

Skrevet

Oj, jeg lå på rygggen hele forrige svangerskap, har aldri blitt fortalt at det kunne være farlig.... Gikk hvertfall bra med gutten min!!

Nå også ligger jeg stort sett på rygg eller på siden. Det er vel ikke flust av sovestillinger for oss gravide å velge mellom!!! Er forresten i uke 28.

Skrevet

Det som kan skje, når du ligger på ryggen sent i svangerskapet, er at du kan "stenge av" hovedpulsåren, og du kan få et illebefinnende. Det du kan gjøre, er å legge en pute under ryggen/hoften på den ene siden, slik at du ikke ligger med hele tyngden rett på ryggen. Dersom du kjenner deg kvalm, eller bllir svimmel når du legger på ryggen, skal du skifte stilling med en gang.

Skrevet

er 22uker. kan jeg ligge på rygg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...