Bdancer Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Leser på papirene fra sykehuset at det er en fordel at farskapserkjennelsen er underskrevet under svangerskapet... Men hvor får jeg tak i disse papirene?
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 det har vi fått beskjed om også.. man skriver under på rådhuset.. vet ikke helt hvilket kontor.. men på vårt rådhus har vi nav og hele pakka.. så kanskje det er på nav?
Mamma'n til lille David Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har fått disse papirene hos jordmor!
wini Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 jeg hadde med meg min samboer på en av kontrollene til jordmor, og da fikk vi ordet med de papirene. Er bare at far skriver under på at han vedkjenner seg farskapet. Regner med både jordmor og lege har disse papirene, hvis ikke får dere ordnet det når dere kommer inn på sykehuset til fødsel, men da MÅ far ha med seg legitimasjon. De ser helst at det er skrevet under fra før av fordi det er som regel nok å tenke på når dere kommer inn og skal føde.
Gossip Girl Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 De får du på barselavdelingen etter du har født :-) Det er kun for de parene som ikke er gift når de får barn. Mannen min og jeg var kun samboere forrige gang vi fikk barn, og da måtte han underskrive noen papirer på barselavdelingen på at han erkjente seg farskapet. Det et papir på at man bekrefter at ungen er sin. Når man er gift trenger man ikke å signere på disse.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 de fleste pleier å få de papirene når ungen er født og mens mor er på sykehuset. skrives under iløpet av sykehusoppholdet. ihvertfall hos de fleste sykehus.
Bdancer Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2007 Ok, takk for mange raske svar... Det er jo sikkert greit å ha papirer på at han er pappaen om det skulle skje noe med meg under fødselen kanskje...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Fikk papiret hos jordmor. Hun mente at det var greit å ha ordnet farskapserkjennelsen før du fødte. Og så slipper man unna det når man er på sykehuset, der er det sikkert nok å forholde seg til. Disse papirene får/leverer du hos nav:)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 jeg fikk dem av jordmor=)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 jordmor tar seg ofte av dette. evt lege, eller sykehus
Birgitte82 Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 trenger man en slik farskapserkjennelse med nr to også? når det er samme far som med nr en?
Hanne31 Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg fikk min av jordmor, men hun eller de på sykehuset måtte se at han skrev under. De ville gjerne ha den før vi kom til sykehuset slik at vi slapp å drive med det der. Jordmor sendte det inn for oss. Ikke noe du behøver å stresse med iallefall for de tar jo det på sykehuset. Mange ark og regler vi må forholde oss til gitt.
Marilla Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Vi fikk papirene hos jordmor første gangen. Vil også legge til at hvis det skulle skje noe med far før barnet er født så kan det bli vanskeligheter med arverett fra far til det ufødte barnet. Var iallefall det vi fikk beskjed om hos jordmor, så kan lønne seg å ha orden på dette før fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå