Gå til innhold

Er det flere som er over termin? Frustrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 8 dager over termin i dag, og jeg holder på å bli gal av venting... I tillegg så har jeg lyst til å drepe den neste som spør om vi ikke har reist snart. Attpåtil var det ei som sendte melding og sa at så lang tid som dette tok, så måtte det jo bli en unge på seks kg...grrrrr. Og svigerforeldre som ringer eller kommer innom til stadighet gjør meg også ganske så irritert.

Flere som har det som meg? Trenger litt solidaritet her:).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 dager over termin idag, og jeg kjenner meg igjen i frustrasjonen din ja.

Jeg er så lei av att folk spør, og forklarer og forteller.

Og lei av de få klærne jeg har, som passer og er behagelige.

Også har jeg de siste par dagene vært ganske frynsete... Det kom egentlig ganske brått på meg, merket att det ikke skulle noe til før jeg kjente klump i halsen, og tårene presser på. Og det trenger ikke være noen spes. grunn.

Jeg skal på sykehuset å bli satt igang i morgen, så skulle jo trp att jeg skulle se lyset i tunnelen nå men.....

Skrevet

Ja klærne er et kapittel for seg... har to collegegensere, en joggebukse, en gravidbukse og en litt fin topp. Og det har jeg hatt på meg i fire uker sånn ca. Og en bh.. Og bare trange underbukser... Gleder meg til å bli ferdig nå.

Vet du at du skal settes i gang i morgen? Jeg har fått overtidstime onsdag, men legen min er umulig å kommunisere med, så jeg aner ikke om jeg kan forvente å bli igangsatt? Er 11 dager over på onsdag, og skal til SØF. Noen som vet hva som er vanlig prosedyre der?

Skrevet

Jeg var på overtidskontroll på torsdag ( var da 7 dager over ), og fikk da beskjed om att jeg skulle bli satt igang på mandag ( er da 11 dager over).

De vil ikke vente lengre med igangsetting på Lillehammer sykehus.

Men jeg regner med att det tar noen dager før han er ute, det gjorde det sist også, og ble satt igang på samme tidspunkt da også.

Skrevet

Heisann.

Er "bare" 5 dager over termin, og holder også på å bli gal! Det aller dummeste er "GÅR DU HER ENNÅ???"

...det føles som en anklage på at man ikke får til det man skulle ha gjort...

Og bare man skal på do, så roper samtilige i nærheten "Skjer det noe??"

Er så lei, blir jo sosialt isolert pga orker ikke utsette meg for disse kommentarene, selv om jeg VET at det ikke er vondt ment.

Til dere som skal igangsettes: heldige :)

Har fått time på sykehuset 14 dager over (neste mandag), men vet av erfaring at de ikke setter meg igang da heller... :P

Skrevet

jeg er 14 dager over termin og er dritt lei. lei av folk ringer og maser . har jo sagt x-antall ganger at de får beskjed når det skjer noe . familie ringer vi til når vi er på vei til sykehuset har vi sagt. herrgud!men nei det hjelper ikke. dritt lei.

var på overtidskontroll på fredag, men legen ville ikke sette meg igang siden det var nok med fostervann, ungen var frisk og blodgjennomstrømmingen til navlestrenger var også fin. det eneste legen gjorde mer var å strippe meg. men hjelper det?nei. fikk ny time til vurdering imorgen kl 09. håper virkelig noe skjer noe da. jeg skal på SSA. noen som har erfaringer derfra?de bør jo gjøre noe den 15 dagen over termin, hvis det ikke skjer noe idag da el natt. men har mine tvil!

Skrevet

Hei

Jeg er i akkurat samme båt som TheRose. SSA er det det samme som AHus? Jeg skal ihvertfall til Ahus i morgen 15 dager på overtid...utrolig. Gikk over med de to første og, men dette tar kaka. Var på Ahus fredga og det var kun rutine med CTG, UL og en lege som prøvde å strippe, men jeg var visst ikke moden...

Tatt mikrolax i går og hatt rier med 12-20 min mellomrom siden halv fem i dag tidlig...Håper de skal komme tettere, slik at kroppen kan komme i gang selv....puh! nå kommer en ri....har også fått utflod-mye....

Men lei og frustrert...? JAAAAA!!

Skrevet

Ufff...tør jo nesten ikke å klage, for jeg er bare 2 dager over termin....Men jeg og samboer er drittleie allerede. Får jo ikke gjort noe fornuftig, går rundt i vår lille boble og klager... Vet jo at jeg enda kan gå 10-12 dager til og det blir jeg nesten nedfor av for jeg synes at det er slitsomt å ikke sove ordentlig på natta osv...Jordmora mi sa at hun ville følge meg godt opp i forhold til barnets størrelse og evt tilråde å sette i gang om ikke så lenge hvis hun vokser mer....håper og håper ikke på igangsetting. ja ja, får bare smøre oss med tålmodighet!

Skrevet

Var hos jordmor og har ikke fått time på sykehuset før neste mandag(15)er da 15 dager over termin jeg å...syns det er litt lenge, blir jo litt redd for monsterbaby men....Mange tlf og mld om dagen ja, og de som sier" nå må du se til å komme deg av gårde da, for jeg er så spent om dagen". Hallo liksom, er jo ikke dem som går med diger mage og ikke sover om natta. Nei, lykke til alle sammen. Snart er vi mammaer:):):)

Skrevet

tjukkeberta......

jeg skal føde på sørlandet sykehus,arendal.

fikk du beskjed om å at du blir satt igang mandag el?

håper virkelig de gjør noe når jeg skal der kl 09 idag. lei nå....... trøtt og svimmel for tiden. lav hb på 8,3 og føler meg stresset over situasjonen her hvor jeg ikke vet noenting om hva som skjer.

Skrevet

Det rare er jo at neten alle som "maser" har selv født.... Rart de ikke husker på at dette er slitsomt.... Jeg svarer på første henvendelse, og ignorerer resteb(!) (Venner og slekt har masa i neste 2 uker og jeg hadde termin i går den 7/10....). Og ja..kjenner meg igjen i dere ; lunta er kort og jeg er sentimental. Har det ikke værts som gravid- men det er den spenninga med når , hvor og hvordan det starter, og hvordan blir DENNE fødselen. De to forrige var vel egentlig OK (onde- men ikke noe drama). Ha, nå beg jeg å miste nattesøvn også,,,

Skrevet

Det var godt å høre at vi er flere i samme båt... Føler meg så lite lekker nå at jeg knapt vil gå i matbutikken. Masse vann i kroppen, tung og lite elegant:). Det virker som det er stor forskjell på sykehusene, hvor lang tid over de lar det gå før man blir satt i gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...