Gå til innhold

Hjelp, jeg KLØR!!!!!! Trenger gode råd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å klikke her jeg sitter. Jeg har fått strekkmerker på magen og det klør noe sinnsykt. Ser ut som jeg er full av rødt utslett der strekkmerkene er! Var på apoteket og ble anbefalt en A-derma krem (noe i den duren). Men det hjelper ikke. Våkner av at jeg klør og klør. Vasker magen med vaskeklut og kaldt vann, og smører etterpå. Det lindrer i fem minutter så er det i gang igjen.

Kan dette være svangerskapskløe???? Hva er det egentlig. Eller er det bare huden min som sprekker og derfor klør det. Det ser helt jæ.....lig ut på magen!!

Skal til legen i morgen, men trenger gode råd for å overleve en natt til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest et eller annet sted at svangerskapskløe kan komme av nedsatt leverfunksjon og er noe man bør ta opp med lege og ta tak i (mulig at det var at man mangler en type vitamin/stoff?) Uansett smart å ta det opp med lege. :)

Skrevet

Du burde nevne dette for legen i morgen! Jeg har vært plaget med kløe av og på de siste ukene, men har ikke utslett eller strekkmerker da, og har egentlig tenkt det ikke er så farlig siden jeg ikke har det konstant og ikke har det hver dag. Men jeg nevnte kløen for legen og da tok han blodprøve med en gang for å sende inn å sjekke for svangerskapskløe. Han sa at kløe kunne komme av at huden ble strukket og slett ikke var uvanlig, men at de sjekket alltid med blodprøve for sikkerhetsskyld. For som hun over her sier, kan kløen skyldes nedsatt leverfunksjon også..

Skrevet

Syns det hjelper å gå med magen i det fri... altså dra opp jumperen når du er hjemme..

Skrevet

kjøp svangerskaps olje E - vitamin d hjelper mot strekmerker å kløe.. gå på helsekost å kjøp d..

Skrevet

snakk med legen om dette!! du bør ta blodprøver for å utelukke svangerskapskløe.. svangerskapskløe kan være farlig!

Skrevet

Eurax , en kløestillende krem som hjelper med en gang

Skrevet

Hei. Hadde det sånn de siste 3 ukene av mitt første svangerskap. Det er nok magen og strekkmerkene som klør. Jordmor så at om det var svangerskapskløe så klør du på flere steder. hofter, bak knær etc. Men skader ikke å sjekke med blodprøve så du slipper å være så bekymret.

Aloe vera funker bra, og en kamille krem med aloe vera jeg kjøpte på helsekost. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...