Gå til innhold

Satt i gang grunnet stor baby? Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm..leste innlegget angående stor baby her..har selv termin til onsdag og vekta på gutten er estimert til 4200 ..! er selv kun 170 og veier vanligvis 62 (nesten 80 nå!) noen som har blitt satt igang grunnet dette? Har 3 cm åpning selv og er moden..mor er mildt sagt kjempenervøs da jeg selv ble tatt med tang,søster etter på 5 kilo trengte press av to pleier på magen.(!) og de neste (tvilliger) ble tatt me keisersnitt en god måned før termin (svangerskapsforg.)

hjelp noen? er smal i bekkenet str;27-28 i bukser...uææææ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde termin på tirsdag som var. Altså den 2. Ungen har blitt estimert til å være rundt 4300g nå. Var hos jordmora på torsdag og da ville hun at det skulle gå noen dager til, men hvis det ikke har skjedd noe innen tirsdag så skulle hun ringe sjukehuset og prate med dem, for hun mente at det da var grunnlag for at jeg burde bli satt igang. Så jeg vet jo ikke enda, og selvfølgelig håper jeg jo helst at fødselen begynner av seg selv før det, men hvis ikke så har jeg i hvert fall håp om at de kommer til å sette meg i gang.

Lykke til til deg også

Skrevet

Mitt forrige barn veide 4500gr og var 56cm lang og 38 rundt hode, denne gangen ventes det dessverre også et stort barn og jeg har problemer med hofta så jeg skal inn 2 uker før termin og settes igang hvis det er et stort barn... forresten -noen som vet reglene om keisersnitt, frister ikke med et stort barn til og med hofteproblemer - pluss at småen er i seteleie (kan jo snu seg...men hvis ikke...)...

Skrevet

He,he selv KUN 1,70?? Du er jo høy du... Og høye kvinner føder lettere.. (har jeg hørt av 10 jordmødre og sikkert 10 leger)

Og du har heeeelt normal vekt til vanlig OG nå..

Du kan heller ikke se på buksevidden din om bekkenet ditt er stort eller ikke.

Men normalt sett har du et større bekken enn ei på 1,65 og som normalt sett veier 80 kilo - selv om det ikke vil se slik ut om dere står ved siden av hverandre =)

Tror ikke du har noen grunn til bekymring er poenget mitt.....

Er selv 65 kg til vanlig, 84 kg nå og KJEMPESLANK rundt hoftene med ei som var 3550 i uke 37...

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Det synes jeg heller ikke var noe undervektig...er selv 169 og veier 49 kilo når jeg ikke er gravid (67 kilo nå i uke 37). Skal til vurdering i uke 40 og muligens satt igang på termin datoen eller et par dager før fordi det er forventet et stort barn her i gården:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...