Gå til innhold

off. sambo svikta meg i går/dag........

Anbefalte innlegg

Skrevet

han spurte meg så fint om å få gå ut me kompissene lørdagen. jeg skulle på jobb søndags morgen,men sa ja likevel. tenkte,det får være siste gang. men har heller ikke hatt problemer med at han gikk ut tidligere i svangerskapet heller. han har fått vært mye ute å jeg har både vært hjemme og vært med ut.

vi ble enige om at han ikke skulle drikke seg dritas. noe han er god på.ok,det var han med på. kjøpte seg en 6pk øl og jeg var go troende.

helt til jeg skulle hjem fra ei venninne i hall 2 tida på lørdags natta.

ringte for å høre om han ville være med hjem.(dvs BESTEMME at han skulle hjem) han var dritas. spurte hvor jeg skulle hente han,men han visste jo ikke hvor han var.

sa han skulle gå hjemover og jeg kjørte i mot han. der kom han.dritings, skiten å fæl. hvor han har vært vet verken jeg eller han.

skikklig skuffa. men ikke nok med det. når vi kom hjem skulle han ikke sove, å når han til slutt sovna å jeg sovna var vel kl 4. jeg skulle på jobb kl 7.

jobba kun 4 timer søndagen, var litt og derfor jeg sa ja til at han kunne få gå ut.

men når jeg kom hjem fra jobb kl 12, sitter faen meg dusten foran tven å spiller høy musikkonserter å drikker fremdeles.

skikklig skuffa.

trodde det var slutt på dette nå når vi skal ha baby. men nei da.

gikk rett inn på do å grein. fortvila. ikke sint. har ikke kjefta eller sagt noe som helst til han ennå.

er bare lei meg og skuffa. mens han sitter bare der å spiller musikk å drikker.

hva skal jeg gjøre??

han har fortsatt å drukke på søndagen 4-5ganger før denne gangen. (vært sammen 2år). men er lenge siden nå. trodde lixom det var slutt på det og nå.

skuffa skuffa fortvila.

vil ikke ha det sånn!! å hvertfall ikke når babyen kommer.

-fortvila-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eeehhh.... han har kanskje ett aldri så lite problem, litt bekymringsfult at han må starte dagen med og drikke.

Skrevet

for å være ærlig høres ikke dette ut som en person jeg ville hatt barn med...men det virker jo som du visste hva du gikk til, når du sier han pleier å være sånn...på tide å bli voksen og ta litt ansvar nå som det kommer baby...

Skrevet

Hei!

Jeg ville tatt opp dette og satt ned forten. Men vent for all del til han er blitt edru. Det miljøet han skaper rundt seg ved å være slik, er ikke et miljø for et barn. Gi han et valg, emten er dette stopp eller så velger han bort deg og barnet. Det å fortsette med å drikke dagen der på, er et faresignal for å utvikle alkoholisme. Dette er alvorlig, du må jo kunne stole på mannen din. Håper dette ordner seg for deg, lykke til!

Skrevet

Høres ut som bf her i gården. Han kan ikke la være å gå ut i helgene, og når han gjør det så sier han på fredag at han skal bare ta noen øl, og komme hjem tidlig. Vel sent på søndag eller mandagsmorgen kan jeg høre fra han og han ser helt forjævelig ut og jeg vet han har drukket hele helgen. Jeg har kjeftet, satt ned foten og sagt at dette vil ikke jeg ha i mitt og min/vår sønns liv, men det har ikke gjort at han har sluttet. Jeg gjorde det slutt med han, og mener han har ett alkoholproblem når man ikke kan ta ett par øl for så å stoppe men MÅ bli drita og holde på hele helgen. Han benekter dette selvsagt. Han er 31 år, men oppfører seg som 17 år.

Bf har ofret vårt forhold og sin sønn grunnet alkohol, men som sagt jeg vil ikke ha dette i hans liv. Men bf fortsetter så han bryr vel seg ikke.

Og jeg er heller alene enn å ha noen sånne i mitt liv, og ja jeg angrer på at ha er barnefar - angrer ikke på gutten, skulle bare ønske han hadde en voksen og god far.

Vær obs på dette, for jeg tror ikke på forandring, og når de har ett slikt syn på alkohol nå vil det ikke forandre seg. Så tenkt på hva du vil ha i ditt og ditt barns liv, og om det tilføyer deg glede og kjærlighet eller suger all lykke, glede og enegri fra deg. Svaret kan være enkelt....

Lykke til :-)

Skrevet

Hva er det egentlig for en tåpelig uting i dag at man skal gå på fest hver for seg hele tiden?

Greit nok med en guttekveld eller jentekveld en gang i halvåret, men spesielt mannfolk har en tendens til at de absolutt vil ut til stadighet. Skulle jo tro de hadde det de trengte hjemme når de har en egen liten familie? Hva er det de absolutt føler de går glipp av hvis de ikke blir med ut? Min samboer og meg har også diskutert dette, og jeg får ikke noe svar, bare at vi er uenige om det... Men han er kjempesnill og er absolutt ikke mye ute og fester, så jeg har det bra jeg. Men jeg har irritert meg en del over dette, da jeg ser venninner sliter med det samme.

Skrevet

jeg føler så med deg HI.

jeg og bf var sammen ca 4år. han er 30 og jeg 18, vel bare det sier litt.

hver eneste helg føltes det nesten som at jeg måtte sitte barnevakt for han. han drakk seg så drita at han ikke kunne stå engang. dette varte kansje et år. vidre utviklet det seg et sinne inni meg som gjorde at hver gang jeg drakk lammi han begynte vi å slåss. bokstavelig talt. etter dette sluttet jeg helt å drikke. jeg orket ikke mer.

etter nesten 4 år sammen og mye krangling bestemte jeg meg for å forlate han. det som var greia var at jeg måte være hos han en uke til etter at jeg hadde sagt fra om at jeg ikke ville bo der lenger, for jeg måtte skaffe flyttebil. den siste uken jeg var der drakk han hele tiden. og ikke nokk med det, men når han drakk var han så ufin og frekk. sa han ga seg helvette i hele meg og at jeg hadde bare til helvette med å komme meg ut der ifra. i tilegg til det, begynte han å "lete" eter kvinnfolk med det samme jeg fortalte han at jeg ikke ville mer. ja.. og dette er den fine deln av min historie.....

Skrevet

Ikke alle menn vil ut hele tiden. Min mann har vært ute en eneste gang i år. Han liker at vi gjør ting sammen, og slik er hele vennegjengen hannes også... Vi er heller på privatfest sammen og hvis jeg drar hjem, så vil han alltid være med meg... Utrolig trygt og godt å ha det slik, syns jeg ihvertfall... Så ikke svartmal alle gutter....

Men vil bare si en ting til dere jenter som sliter med typene deres og irriterer dere over div fyll og festing... Dere viste jo dette før dere ble gravide? Hvorfor tror dere at de skal forandre seg over natten? Min mann har selvsagt noen negative sider, og det har jeg også.. Men når jeg ble sammen med han, da godtok jeg de sidene også med han... Ikke misforstå meg, syns det er utrolig kjipt og synd at mange blir behandlet slik av kjærestene sine... Men ikke vær naiv... Ikke tro at hvis vi lager et barn så blir alt så mye bedre.. Mange får det kanskje bedre... Men ikke ta det som en selvfølge, i verste fall så vil de ikke forandre seg uansett.......

Skrevet

Når du finner det rette tidspunktet til å ta en prat med han, så insister på at han blir med på aa møter og foreldremegling. Han har helt tydelig et problem og er han ikke innstilt på å løse det vil det forsure tilværelsen både for deg og for barnet. Jeg har selv en alkoholiker far og jeg vet godt hvordan det er å vokse opp under den type forhold. Nå i ettertid kan jeg se tydelig mønsteret fra fest drikking til et patetisk livsmønster.

Vær også tydelig på en ting: EN sjanse, med proffesjonell hjelp.

Jeg føler med deg, og håper på det beste for deg.

Skrevet

eh...HALLO..litt overdramatiserte svar her må jeg si.

Vi har alle ulike livsstiler, og ikke alle ser på det å drikke litt dagen derpå som AA kandidater og et must med profesjonell hjelp.

Vi kan ikke styre hverandre, og som noen skriver er man vel klar over farene som kan oppstå før man blir gravide...man vet vel hvordan personen man har blitt sammen med før man velger å bli gravid!!!

Skrevet

det var jeg som skrev det første innlegget.

jeg håper ikke det som sjedde i går / dag sjer igjen. å hvis d gjør d, er d nok fra min side. orker ikke et sånt liv.

har fått masse unnskuldninger i dag å trygling om at jeg ikke må gå fra han og at dette var veldig dumt gjort av han.

greit nok d. men jeg tar d ikke for jitt. han lovte at han skulle være edru nå til babyen kom. skal nå se om han klarer d... men bra om han klarer d.

er en veldig grei og skikkelig mann jeg har(når han er edru). og når vi går ut sammen, og jeg sier han har fått nok alkohol,slutter han. alkohol er også en sykdom. tror han er på vippen. og trenger noen som sier stopp. så fra nå av skal jeg være med han på fest om vi skal ut. (det ble vi enig om i dag ).orker ikke å se han dritings igjen.

faren hans har et alkohol problem, og jeg ser for meg det verste av og til... ikke noe gøy!

så håper virkelig vi kommer oss gjennom dette sammen. jeg skal støtte så langt han er villig. men en utskeielse til fra han, drar jeg.

Skrevet

Kjenner problemet, har tidligere levd med en som lot alkoholen ta overhånd nesten hver eneste helg.

Dessverre erfarte jeg at løftene om forbedring ikke stapp dypere enn til fyllesjuken var over eller i langste fall neste helg.

Gi han en sjanse til å forbedre seg siden dere tross alt venter barn, men ikke godt den dritten fra han lengre enn det.

Athina med Lucas i magen

Hvor i landet kommer denne eksen din fra? Beskrivelden du ga var nøyaktig som å høre min tid med min ex. I tilegg stemmer alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...