Gå til innhold

Synsforstyrrelser?? Bekymret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle stelle meg etter en dusj i dag tidlig merket jeg at det flimmret for øynene, klarte ikke å legge på sminken. Ble skikkelig bekymret, men føler at det har roet seg igjenn nå. Noen som har opplevd lignende? Leste at dette kunne være tegn på sv.forgiftning, men utenom litt hovne hender og føtter har jeg ingen andre symtom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være begynnende sv.skapsforgiftn ja. Du bør sjekke blodtrykket ditt, da høyt BT kan få utslag i flimring for øynene.

Det er høyt BT og eggehvite i urin som er de sikreste tegn på sv.skapsforgiftn.

Skrevet

Ring føden, de vet om du bør komme inn til en sjekk i dag eller om dette kan vente til i morgen. Ville uansett sjekket det.

Skrevet

Kommer fra legen nå. Det var iallefall bortkastet! Kommer til en utlending som snakker dårlig norsk og som jeg følte ikke hadde heilt peiling. Blodtrykket var fint sa han 120/90 (ligg vanligvis på 110-120/70-80.) Urinen sa han ingenting om, men ser han har skrevet p2+ og L+ på papiret, det sier meg ingenting, noen som vet?? På ødemer sa han at det hadde jeg ikke, enda jeg får djupe groper dersom jeg trykker fingrene mot beinet frampå leggene, og våkner av at fingrene er tjukke og verker om nettene. Nei ble slettes ikke beroliget av dette! Glad jeg skal til jordmor i morgen. Det morsomeste av alt var da han "målte" magen min, kneppte litt både oppe og nede på magen, så løftet han hendene opp og målte ut i løse luften, satte så et kryss nedenfor det grønne feltet, jeg får store barn å har hele tiden ligget godt over det grønne feltet, -LATTERLIG!-

Skrevet

I all verden??? Hvilken idiot!! p2+ må jo bety protein, L+ er vel leukocytter. Det trenger ikke bety noe, men du skal være litt obs på protein i urinen samtidig som du har ødem og synsfortyrrelser. Jeg vil ikke skremme deg, men alle de tingene kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Hvis du merker noen som helst forverring må du ikke nøle med å ringe føden. Hvis ikke går det nok greit å vente med timen hos jordmor i morgen. ( uten at jeg er noen lege, da..)

Så han målte i løse luften??? Sikker på at det var en lege du var hos??? Høres jo ikke særlig seriøst ut!! Hvor fant du denne mannen???

Skrevet

I et lite telt på et tivoli =) Var iallefall der en burde forventent å finne en slik lege...

Skrevet

Uff, fremdeles bekymret jeg! Bør jeg ringe føden?? Legen sa jo at alt var fint, men stoler liksom ikke helt på han da...

Skrevet

Følg magefølelsen din!! Ring føden heller en gang for mye enn en for lite, de kan si deg om du trenger å beymre deg eller ikke!! Det er uansett ikke noe OK å gå rundt å være urolig. Ring!!

Lykke til! Vi satser på at alt er greit!

Skrevet

ring føden du!:) de er der for å hjelpe deg og svare på evt spørsmål så det er bare å ringe.føler du deg utrygg så ringer du.

det hadde jeg gjort!

og så må du holde oss oppdatert:)hehe

Skrevet

Det høres ut som denne mannen har fått sin medisinske lisens på internett... Kanskje du skal klage, tenk så mange pasienter denne fyren eventuelt kan være skadelig for.

Når det gjelder synsforstyrrelsene dine, så kan jeg fortelle deg at jeg også har dette av og til - og har ikke svangerskapsforgiftning. Jeg tar jern, så det er ikke jernmangel heller, selv om det KAN være en forklaring for din del. Jeg ser svarte prikker av og til hvis jeg anstrenger meg for mye, gjerne etter at jeg har reist med opp raskt. Det kan ha noe med alle prosessene i kroppen som ikke nødvendigvis gir overskudd til full kapasitet på alle våre egne funksjoner. Her skal jo andres øyne og ører og det ene med andre prioriteres åpenbart...

Hver gang det skjer, setter jeg meg umiddelbart ned og slapper av. Blir alltid litt redd og bekymra, men kontrollene jeg går til viser at alt er i orden. Håper det er tilfelle med deg også.

Skrevet

Ang synsforstyrrelser, så var jeg å fikk sjekka synet mitt for 1 mnd sia. De lurte på om jeg var sikker på det, å da lurte jeg på hvorfor, for det ville jeg absolutt gjøre. Ser litt dårlig ja... :P Dårligere enn før, så skulle bestille linser som jeg ser godt med...

Optikeren mente at man som gravid kunne ha litt forstyrrelser i synet fordi man kan ha ødemer som påvirker synsnerva i den grad at man den ene dagen ser greit, mens den andre dagens så ser man ikke teksten på tv-skjermen engang.. Men det trengte ikke å påvirke synet hele tiden, og det gikk over ved endt svangerskap.

Men for all del, jeg sier ikke at det er det som er årsaken for din del, men kan være en grunn til det...?

Skrevet

Håper det går bra med deg og at du kanskje har snakket med noen som kan berolige deg.

Jeg ville iallefall ringt føden og hørt med dem, isteden for legevakt/fastlege, det kommer sjelden noen godt ut av det som du jo nå har erfart. Her hos meg har jordmor sagt til meg at om jeg noensinne er litt bekymret og lurer på noe er det henne jeg må ringe til eller føden. Ingen andre.

Hadde selv kraftige synsforstyrrelser, og ringte føden da. De ba meg komme for en sjekk, og det gikk helt fint. Blodtrykket var bra og litt protein i urin men det kan man ha uten svangerskapsforgiftning. Så sjekka de lillemann med ultralyd bare for å være helt sikker på at alt var bra og det var det. På fødens a de at synsforstyrrelser nok kom av et migreneanfall. (Har aldri hatt synsforstyrrelser før)

Terskelen for å ringe føden kan sikkert være litt høy for mange av oss, men husk at det er jobben dems å hjelpe oss i slike situasjoner også! Der har de stor forsåelse for alt vi lurer på!

Skrevet

Heisann, da er jeg hjemme igjenn. Ringte føden jeg og de ville ha meg innlagt til observasjon. De målte blodtrykk, sjekket urin tok ctg og blodprøver.Da var blodtrykket 132/90 (forhøyet, men ikke veldig høyt) urinen såg fin ut og ctgen var fin, men blodprøvene viste utslag på leververdier tror jeg det var, og det betydde visst begynnende sv.forgiftning. Ville ha meg der over natta for å se om det utviklet seg, for da ville de sette fødselen igang. Men det gjorde det ikke, blodtrykket var mye bedre i dag, så jeg fikk reise hjem, men måtte ta det med ro.

Skrevet

Så bra at du ringte da, viktig å følge magefølelsen sin og ikke alltid stole blindt på disse almennlegene. Det går litt fort i svingene mange ganger viser det seg....

Du får ta vare på deg selv!

Skrevet

Tusen takk for alle fine svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...