meg og jentene Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Hun er veldig glad i melk. Gir stor flaske lettmelk morgen og kveld, tror det blir litt i underkant av en halv liter tilsammen per dag. Er det dette som er maks anbefalt per dag? Sånn at hun helst ikke bør få et glass også til f.eks. lunsjen? Jeg pleier å gi vann da, men har nettopp begynt i barnehage og der serverer de melk og spurte meg om hun skulle ha eller ikke. Jeg ble litt usikker.
~sjiraff~ Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Vet ikke om det er noen maksgrense jeg, men om hun drikker mye melk morgen og kveld så går nok det utover annen mat som hun normalt ville ha spist. Ppøv å kutt litt på mengden på flasken hvertfall på morgenen (antar at kveldsflaska er litt sånn kveldskos?), slik at hun kan få melk til måltidene.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 men må ungene ha melk til måltidene? Det jeg har lært av ernæring er at man helst ikke skal drikke melk til mat....
meg og jentene Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2007 Ja, det stemmer, vil nesten ikke har frokost, bare stor flaske melk. Blir rasende om det er for lite melk i flaska... :-)
~sjiraff~ Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Det var jeg ikke klar over.. Trodde faktisk at det var bedre å drikke melk til måltidene enn som tørstedrikk jeg..
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 jeg er ikke sikker, men mener at teorien er at melka "hindrer" opptak av andre næringsstoffer og at man derfor ikke skal drikke melk til måltider. Melk som frokost er ikke akkurat ideelt og en dårlig vane. Her gjør vi det sånn at minstesnupp får 1 flaske etter lunch i vogna og 1 flaske etter kveldsmaten. Så det blir ikke tørstedrikk, men mere kos og vomfyll egentlig hehehe. Tørstedrikke bør jo være vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå