Gå til innhold

utslett ved utbrudd av tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har opplevd det?

Her har jenta hatt et par dager med feber og utilpasshet. Har hatt en del diare. Har blitt kvitt feberen , men fremdeles uggen i magen. I tillegg har hun en del utslett på overkroppen. Klør mye i munnen og tror det kan være tenner som kommer, men ser ikke tegn til noe.

Hvordan var det hos deres barn når de fikk tenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på det samme, egentlig.

Jenta mi har vært slik du beskriver og nå er fortennene ute. Trodde det var tennene som ga plagene (høy feber, diare, sutrete og mye våken om natta.)

Men utslettet kom nå, ETTER at tennene har kommet fram, og etter at feberen forsvant, og jeg lurer derfor på om det kan være den fjerde barnesykdommen i tillegg til tennene. Stemmer bra med beskrivelsene jeg har lest på nett. Noen kaller det tredagersfeber, eller den sjette barnesykdommen. Kjenner du til den? Kan jo være det som plager jenta di?

Kjenner altså igjen symptomene du beskriver, men vet ikke om det for vår del skyldes tennene alene eller sykdom i tillegg. Har foreløpig ikke vært hos legen med det

Uansett, håper jenta di blir pigg igjen snart! Spent på om andre har erfaringer med dette :-)

Skrevet

Hei og takk for svar. Kjenner ikke til "6 barnesykdommen "nei. Tenkte jeg skulle innom helsestasjonen i dag for å la de se på jenta. Er i variabel form.

Hvor lang tid tok det fra sympt starta til tenna var ute?

Skrevet

Hun hadde først veldig feber en natt, så ga det seg. Så kom feberen tilbake 4 dager etter, og neste morgen hadde tennene brutt igjennom.Feberen fortsatte i to dager til.

Fortell hva de sa på helsestasjonen, da!

Skrevet

Hei. da var jeg tilbake fra helsestasjonen. Helsesøster mente at hun kunne ha en virusinfeksjon. Liknet veldig på 4 barnesykdom mente hun Gikk over av seg selv. Hun er mye bedre i dag så vi får håpe at det går over no.

Skrevet

Håper hun er skikkelig pigg igjen i morgen, da.

Vesla her er i god form nå, men fortsatt litt utslett. Tror det er den barnesykdommen hun har/har hatt. Man kan visst bare få den en gang, så da er vi kanskje ferdige med den, da :-)

Skrevet

Ja vi får håpe det er over nå. Jenta virker i superform i dag. Slukte hele frokosten, noe somhun ikke har gjort på flere dager. Har ikke utslett eller noe.

Bra at vesla di er i god form også nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...