Gå til innhold

da melder jeg meg inn her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen har flyttet ut og jeg står plutselig alene med datteren vår. skal nok klare oss fint, forholdet har skrantet lenge, så det er til det beste. problemet er bare det at jeg ikke har kunnet jobbe siden datteren vår ble født siden hun har vært mye syk. nå har jeg akkurat begynt i jobb, hun i bhg, men det går dårlig siden jeg må ta fri annen hver uke flere dager da hun blir syk. ser ikke ut som jeg kan fortsette. mannen min stiller ikke opp, selv om han har jobbet lenge og kan ta ut ferie etc. han har kun vært hjemme i 2 dager med henne totalt i år. er dte noen her som kan hjelpe meg litt med hva jeg har krav på av støtte fra han og fra andre hold evt. dette er litt nytt for meg...vet ikke om vi kan klare å holde på leiligheten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen enkel situasjon når barnet er mykje sjuk og man sjølv må vere mykje borte frå jobben. Har ingen erfaring med det sjølv, så eg er nok lite til hjelp med å gi mine meininger der da.

Når det gjelder kva man har krav på så veit eg ihvertfall noko om det:

- barnebidrag frå far (alt etter kor mykje samvær han har med barnet)

- overgangsstønad for ein periode

- dobbel barnetrygd

- stønad til barnetilsyn (64 prosent av beløpet man har til barnepassutgifter))

- kontantstøtte fram til barnet er 3 år om barnet ikkje går i barnehage som får støtte.

Mulig det er andre støtter, men det er desse eg veit om.

Ønsker deg no lykke til!

Skrevet

Ang dette med å være hjemme med sykt barn så har man i utgangspunktet 10 dager i året hver man kan ta ut med lønn. Dersom din eks ikke er villig til å gjøre dette vet jeg at du kan søke om å overta hans 10 dager slik at du har 20 dager i året med lønn som du kan være hjemme med barnet ditt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...