Gå til innhold

Dere som gir mme, trenger litt råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet mye av melken 2 uker etter jeg fikk jenta mi. Så jeg har nå begynt å gi henne litt mme. Men hun promper så fryktelig og merker att hun har litt vondt i magen. Noe jeg kan gjøre for att hun skal bli bedre? Jeg har prøvd med nan og med colett men merker ikke noe forskjell.

Og for dere som er helt i mot å gi mme så vær så snill og la være å svare. Jeg gjør alt jeg kan for å få opp igjen melkeproduksjonen. Har kjøpt meg elektrisk pumpe og pumper meg ofte. Men ikke mye som kommer ut...:(

Jeg vil gjerne fullamme, hater dette flaskekoking styret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir barn av flaske barn å så ikke tenk på det.vær nøye med målene er mitt beste tips.hvis du tar litt for mye pulver f.eks så blir blandingen helt feil å det blir hardt for magen.men mme er mere tungfordøyelig så det blir noen ganger litt proming.

Skrevet

prøv med litt malt i melka... det kan hjelpe.

Skrevet

Gi litt vann før og etter måltidet. Da får man mer vekse i den lille kroppen og avføringen blir ikke like hard.

Husk og å ha litt malt i melken, det hjelper for de fleste,men ikke alle.

Småen ble og hard i magen av mme, ikke noe gøy, men mat må de jo ha...Når jeg kunne begynne å gi han sviske så ble han mye bedre da.

Skrevet

Jeg fikk mme og mamma måtte tilslutt blande sammen collett og nan for at jeg skulle holde på det.

Så mitt råd er å prøve seg frem.

Skrevet

Gutten min fikk vondt i magen av alle andre mme enn Hipp, så det er jo et tips om du vil prøve.

Og en liten dæsj malt i melka er fint for magen. :o)

Skrevet

Prøver å spørre her jeg...

Jeg har ikke nok melk til jenta mi som er 25 dager gammel nå...Desverre:(

Hun får NAN og trives med det. Ingen problemer ennå i hvertfall. Men lurer på det med forbereding av flasker. Har kjøpt microsterilisator, så jeg slipper å koke flasker hele tiden i hvertfall.

Lurer på hvordan jeg kan få effektivisert "matlagingen" litt mer. Er litt styr med å koke opp vann, avkjøle, blande og gi. Særlig midt på natten hvis hun skriker i tillegg.

Kan jeg koke vann, helle det på de sterile flaskene og sette i kjøleskapet, slik at jeg bare kan kjøre de 20 sek i micro(til 40 grader) og ha i pulver?

Dette er første jenta mi så jeg tar i mot råd fra dere som har erfaring her med takk :)

Skrevet

Her bruker vi hipp. hun er go i magen av den. Ikke gulping eller vondt i magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...