dumme mamma Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Jobber nå 100%, men går turnus, så jeg jobber en del kvelder og helger og tuppa har da bare 3 dager i uken i barnehagen. I morgen skal jeg på jobb intervju på ny jobb. Det er fast jobb på dagtid, dvs. at vi må søke om å få full barnehageplass. Da er jeg ferdige kl. 15-16 hver dag og vi kan være samme hver ettermiddag. Men da blir det full uke i barnehagen for vesla. Hva hadde dere gjort? (Vet jo ikke om jeg får jobben, men tenker på mulighetene) Hun er 1 år, hadde hun vært gamlere hadde det vært lett valg, men synes 100% i barnehage er litt mye når hun er så liten. Om jeg får jobben er det kanskje bare får ett år, den best egnede av to får fast jobb,men det blir ikke bestemt før etter det året har gått. Har fast jobb i dag, men har veldig lyst til å prøve noe annet, har jobbet her i 4,5 år. Trenger å høre hva dere hadde gjort!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Er det ingen som kan passe ho en dag eller to i uka? Og hva gjør du OM du ikke er den som får fast jobb?
Bollefjert:OD Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Hvis dette virkelig er drømmejobben og du vet at denne sjansen ikke byr seg igjen ville jeg virkelig vurdert denne jobben. Hvis du tror det dukker opp flere jobber du ønsker deg om et års tid ville jeg ventet og kost hjemme på dagen 2 dager i uka:)
dumme mamma Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2007 DA søker jeg på noe annet, får alltids vikarjobber etc, og det kan jo dukke opp mye annet i løpet av 1år. I den bransjen jeg jobber er det ikke vanskelig å få vikarjobber i hvertfall eller andre turnusjobber. Jeg har søkt på jobber i flere år nå, i håp om å få noe annet, da jeg ikke trives her, men nå hadde jeg slått meg til ro med at jeg skulle jobbe slik i hvertfall 1 år til. Men er veldig fristet når jeg kanskje får tilbud om annen jobb da. Det er vel ikke drømmejobben da, men muligheter får å prøve noe nytt og spennende
dumme mamma Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2007 Nei, vi har ingen som kan passe henne på dagtid. Bor langt unna besteforeldre og slekt. Bare en tante og ett søskenbarn som bor her og de jobber på dagtid. Får det til å gå opp såvidt nå som jeg jobber noen kvelder i uka
krabbetrollet Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg for min del ville mye heller jobbet dagtid enn mange kvelder og helger, men hver sin lyst :-) Er sjansene gode for å få full barnehageplass da? Det må jo også med i betraktingen. Hvis du ikke trives i den jobben du har nå, ville valget for meg (i teorien i hvert fall!) vært enkelt; Bytt jobb :-)
*Rutletutt* Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Hadde tatt henne 100% i bhg. Min gutt begynte på fulltid da han var 1 år - det har vi aldri angret på - han har storkost seg fra dag en:o) har gått så fint atte:o) De sover jo som regel noen timer på dagen når de er 1 år, så da blir det ikke SÅ mange timene de er der våken hvar dag.
Tøysetipp Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Personlig ville jeg mye heller ha jobbet dagtid og fått kveldene hjemme med barn og kjæreste. De aller fleste barn går fulltid i barnehage fra de er et år gamle. Du må jo finne ut av hva som er viktigst for deg selv. Lykke til :-)
Nickeguri Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Vel, jeg tror jeg ville beholdt jobben og fortsatt med tre dager i uka i barnehagen. Evt funnet en annen turnusjobb der jeg kanskje kunne trives bedre. Men nå har jeg aldri prøvd å jobbe turnus selv heller, da. Så jeg har ikke kjent på kroppen hvordan det er........ Jenta mi på to år er i barnehagen på fulltid. Jeg kunne tenke meg å jobbe turnus/ kvelder / helger nettopp fordi jeg syns det er litt mye med 100% barnehage. Men med min erfaring og bakgrunn vil jeg nok tjene bedre på å jobbe dagen, tror jeg. Så jeg vet ikke helt. Hvis du får og takker ja til den nye jobben kan du vel søke et års permisjon fra den jobben du har nå? Da er du jo sikret jobb uansett om et år, uavhengig av om du får fast stilling i den nye jobben eller ikke.
dumme mamma Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2007 Det var lurt, det kan jeg prøve. Tviler litt på at jeg får det men. Ikke noe problem for meg å jobbe turnus, er ikke derfor jeg ikke trives. Jobben i seg selv er grei nok, men en del ting er ikke så greit.
høstbarn:) Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg ville gått for dag-jobb. Min mann jobber turnus, og vi drømmer om at begge kan jobbe på dagtid, for å få alle kvelder og helger sammen. Men det er vanskelig for han og få det, samt at han da ville gått betraktelig ned i lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå