maipo Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Dere som hadde ekstrem svangerskapskvalme med første barn,hvordan blei det med det med nestemann? Er redd for å bli like dårlig igjen!
snartgift.no Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Hei på deg. Det ble dessverre like ille... Men når det står på som verst og du ligger i fosterstilling på badegulvet i ukesvis er det bare en ting å gjøre - hold ut! Utrolig hva man klarer når man er midt oppi det.. Men jeg har hørt om tilfeller der moren ikke var dårlig i det hele tatt etter å ha vært kjempedårlig første gangen, så det er håp:)
RundLurt? Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Like ille med jentene, ganske grei med gutten, men jeg vet du kan få akupunktur for det på enkelte sykehus, og det skal funke bra, så det er kansje verdt å høre med jordmor du går til kontroll hos?
~sjiraff~ Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg var veldig forbredt på å bli like dårlig med nummer to og brukte lang tid på å ta avgjørelsen om å bli gravid igjen. Ville ikke gå igjennom det samme...! Men med en gang kvalmen meldte seg denne gangen begynte jeg med akupunktur. Var dårlig og kvalm i 5-6 uker men det kan overhopdet ikke sammenlignes med første svnagerskapet mitt, og var fult overlevbart ) Mitt tips er å prøve akupunktur, vet at det har god virkning på mange (ikke bare meg selv).
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Ei veninne av meg var dårlig med første, men ikke nr 2 (det var også jentebaby). Svigerinna mi er så dårlig at hun må ligge i 9mnd og komme seg på sykehuset for å få næring 1 gang i uken. Det hun har er arvelig, moren hennes lå slik med 2 barn, bestemoren hennes lå slik med 4 barn ;o/ Jeg selv var overhode ikke kvalm med første mann, med andre mann var jeg små kvalm på morran fra uke 6 til uke 8. Så man må liksom være forbredt på det værste om man vil ha flere barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå