Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Blir ikke kvitt denne neglrotbetennelsen, har vondt i hele tåa. Er blitt skikkelig ille. Funker ikke med grønnsåpebad :-/
Northernlights Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Klipp med spiss neglesaks (saks,ikke klipper) nedover på skrå der betennelsen sitter, etter å ha myket opp huden i grønnsåpevann. (ja,det gjør kjempevondt!!) Funker ikke det, må du nok til legen og få gjort noe med det...det måtte jeg en gang. Fikk sprøyte i tåa,så kuttet hun neglen langt nedover,på skrå.
Expat Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Komme deg til lege vel. Neglebetennelser tuller man ikke med, for feilgrep må du leve med lenge!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2007 :-/ har hatt den helt siden før lillemor ble født og hun er 4 mnd. Er blitt en kul :-/ Innmari vondt, men jeg har IKKE lyst til å gå til en lege som 100% sikkert bare sier at det går nok over av seg selv. (Lillegutts melkeallergi var bare en omgangssyke som ville gå over i løpet av et par dager, enda vi var det annenhver dag i tre uker.. Men legen mente fortsatt etter tre uker at dette var en omgangssyke som ville gå over i løpet av et par dager). Og ja, jeg leter etter en ny lege. Neglen har jo rukket å gro ut så den er jo blitt fin igjen, men denne kulen sitter jo der og verker da :-/
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2007 Prøvde det helt i starten, men det hjalp ikke :-/
Expat Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Du har fått byll inni der? Kom deg til lege. Slutt å selvmedisinere.
Northernlights Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Enig med Expat; du har gjort nok selv!! Dra med den tåa til legevakta,og forlang snarlig hjelp. Vonde greier det der, dessuten kan du få verre betennelse, som fører til blodforgiftning!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg får gjøre det .. men.. Som jeg skriver over så er det bare å betale 200 kr for å få høre at dette siiikkert går over av seg selv (selv om jeg poengterer at det har vært sånn i 5 mnd. allerede). Tips til hva annet jeg kan si for å få legen til å fikse dette?
Northernlights Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Du skal si: "Nå har jeg så vondt at jeg ikke klarer mer!!Det presser og banker og jeg får ikke sove om natta pga smertene.Vær så snill å hjelp meg!(her kan du gjerne presse fram en tåre)!" ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå