Gå til innhold

halsbetenneslse hver 14 dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

datteren min har vært plaget av stadige halsbetennelser. siden hun begynte i bhg i høst har det vært hver 14 dag. det innebærer 4-7 dager med halsvondt minimal spising og feber. vi pleier å si "en uke av en uke på". vi holder på å bli gale. pappan takler det så dårlig at han har flytta inn på kontoret, sover der og ser seg om etter leilighet. jeg må antageligvis slutte å jobbe. hun er liten liten til å ta mandler, men vi må vel vurdere det med tiden. spendt på om noen har hørt om noe lignende, synes liksom det blir ekstremt. har sluttet å ta henne med til legen etter x antall antibiotikakurer for virusinfeksjoner (altså uten effekt). er det noen som har noen råd, tenker også på alternativ medisin, homeopati e.l. grusomt å se ungen sin syk så mye, og rutiner er big mess. takknemlig for svar..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars jente!

Antibiotika virker kun på bakterier, så jeg ville virkelig sagt til legen at de får forske litt på bakteriefloraen i halsen, eller evt se hva slags virus det er,om det er det det er. Det finnes medisiner som hjelper spesielle bakterier bedre enn andre.

Håper bare dere finner en "løsning",før familien deres går i oppløsning pga sykdom.Det er jo veldig trist at det skal bli sånn.

Lykke til!

Skrevet

Sånn holdt vi på med eldste vår også.

Fra han var 7 uker gammel var han syk ca 10-20 dager hver mnd. (og da mener jeg ikke litt snørrete, det var høy feber, halsbetennelse, ørebetennelse, lungebetennelse, bronkitt, osv. osv.).

Mannen min meldte seg også ut litt, men han har vel forstått med tiden at dette var dumt og at han heller burde engasjert seg mer.

Lillegutt fikk en "totalrenovering" i toppetasjen med fjerning av mandler, polypper, hull på trommehinnene osv. da han var 16 mnd.

Har hun reflux eller noe slik som kan virke forstyrrende på den naturlige bakterefloraen i halsen?

Høres ut som om hun ikke rekker å bli ordentlig frisk og få bygget opp immunforsvaret ordentlig.

Jeg sluttet å jobbe for å være hjemme med gutten vår, (han hadde en del annet i tillegg, hjertefeil, barneastma,mye matallergier, reflux, apne anfall osv.).

Sannsynligvis vil hun vokse det av seg.

Hvor gammel er hun?

- Hold ut (få litt avlastning).

- Hold henne hjemme noen dager etter hun har blitt frisk så immunforsvaret får bygget seg opp.

- Be bhg. være nøye med hygiene rundt henne, vaske hendene hennes ofte ol. når noen av de andre er litt småforkjølet.

- Få mannen din på banen. Han MÅ hjelpe til ellers kommer du til å kjøre deg helt i grøften.

- Gi ungen vitaminer og tran. (Vi merket en stor endring etter at vi begynte med fast vitamin og mineral tilskudd og tran). Vær også nøye med kosten. Dropp alt som heter hvitt sukker og gi masse frukt og grønt.

- Få henne inn til vurdering for fjerning av mandler. Finn ut om det er noe annet som kan være årsak til at halsen er så utsatt.

(og dersom dere får operasjon, så hold dere isolert til hun er heeelt frisk og fin etter operasjon. Gutten vår fikk en infeksjon i halsen noen dager etter operasjon og var syk et par mnd. i strekk).

Send meg gjerne en pm.

Skrevet

tusen takk for svar. hun er 3 år. veldig vanskelig det her. mannen min har flyttet ut, så jeg er alene om ansvaret og har lite avlastning. vurderer slutte i jobb og ta henne ut av bhg, men synes det og er ille for hun trives jo veldig godt og har venner osv der, ikke så stimulerende for en 3åring og bare være hjemme-alle er jo i bhg....

men takk igjen for svar.

Skrevet

fjern mandlene,det er magisk.bedre å operer på de når de er så små,de gjør seg lite av operasjonen.

Skrevet

Samme problem hos oss. Vi har vært hos fotsoneterapeut. Hun fant ut at hun ikke skulle ha melkeprodukter, noe som vi fant ut da hun var liten. Så manglet hun magnesium. Hun fikk gode bakterier (kjøpt på helsekost). Det var som hun ble frisk over natten. Hun hadde belegg på tungen, dette forsvant også, var et symptom på dette. Lykke til!

Skrevet

Kan man ikke fjerne mandlene på en 3-åring da? Det trodde jeg.

Be om en henvisning til øre-nese-hals spesialist.

Og mannen din flytter ut fordi datteren din er syk?

Hmmm, det høres ikke bra ut.

Uansett - god bedring til datteren din.

Skrevet

Hei! Hun er da ikke får liten til å ta mandler. Kom deg til øre nese hals spesialist enten via fastlege eller privat, sånn skal det ikke være. Sånn var det med vår eldstemann og vi venter nå på "total renovering i toppetasjen" som ei kalte det her. Jeg "sluttet" å gå til lege og det var litt dumt, tror vi hadde fått kommet inn tidligere hvis legen visste hvor ille det er. Og hvis ikke legen din tar dette alvorlig, bytt!

Skrevet

Jeg fikk fjernet mandlene på eldste gutten min da han var 3-4 år..

Da hadde han vært gjennom det samme som med din jente..

Og mirakler do happens..

Siden den gang har han ikke vært noe mer syk enn forkjølelse..

BANK I BORDET

Skrevet

Vi fikk beskjed om at de vanligvis ikke gjorde operasjonen på barn under 3 år.

Men de veide fordeler og ulemper og kom til at det ville lønne seg å ta det straks hos gutten vår. Han var 16 mnd.

Hun er stor nok til å ta mandlene, ring legen og få en henvisning til ønh.

Skrevet

Og forresten.. IKKE ta henne helt ut av bhg.

Prøv å få deg en sykemelding.

Du kan ikke sykemeldes pga. sykt barn, men du kan sykemeldes fordi du er utslitt pga. sykt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...