Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Hadde ikke kjent liv fra babyen i hele dag (er i uke 36), og siden jeg fikk mer og mer vondt i magen utover kvelden ringt jeg føden. De ville at jeg skulle komme innom for en sjekk, og det gjorde jeg. Mens jeg var der fødte dama i naborommet, og hun skrek så fælt de siste 5-10 minuttene av fødselen at jeg brøt sammen i gråt. Hun skrek og skrek og skrek uten stans, det hørtes ut som om hun ble torturert. Både lege og jordmor fortalte meg at det var veldig få som skrek så mye og at jeg ikke skulle bry meg om det, men nå i ettertid klarer jeg ikke tenke på annet. Hørte jo at babyen skrek etter at det ble stille der inne, og jordmora fortalte at alt var bare lykke etterpå. Men jeg klarer som sagt ikke å stoppe å tenke på det. Har vel egentlig brukt liten tid på å grue meg til fødselen, og nå ble det plutselig så ekte og så nært. Skal på fødselsforberedende kurs til uka, og da er det omvisning på føden. Nå vet jeg plutselig ikke om jeg vil tilbake dit før jeg må. Jaja, ble mye bekymringer dette, måtte bare lufte tankene min litt.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Hei Jeg er førstegangsfødende selv og er klar over at det gjør vondt. Det finnes ingen fødsel uten at det har gjordt vondt (utenom KS) men tror nok vi glemmer det like fort. Ikke tenk på det men gled deg til å se babyen din du, jeg gleder meg til fødsel jeg. En ny vondt opplevelse som fører med seg masse lykke
Ladybug~N&E Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 vet du!!!! jeg lå sånn å hylte og skremte nesten vettet av paret på nabostua. skjønner det kan ha en uheldig effekt på dem som sitter å venter på å skulle føde selv. men det er ikke alltid man klarer å holde lydene tilbake! det gjør jo vondt så klart. men der og da mens jeg fødte og hylte og skreik så hadde jeg den beste opplevelsen jeg noen gang har hatt!!! så selv om det oppleves helt forfedelig ut fra utsiden så er opplevelsen til den som ligger på å føder helt annerledes!!! jeg skrek mest for å jobbe med riene. så jeg skrek og koste meg samtidig!! ikke la deg skremme av hyl og skrik! du går noe helt fantastisk i møte! å føde er vondt ja, men gud så deilig å få lov til å føde sitt eget barn som man har laget nesten helt selv!!! jeg sitter igjen med ikke noe annet enn gode minner fra min fødsel jeg gleder meg vilt til jeg skal gjøre det igjen!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Husk at de fleste som skriker under fødsel, gjør det for å få mer kraft i pressene. Siden det var de 5-10 siste min at fødselen, er nok hun en av dem ) Jeg følte ingen behov for å skrike! Er ikke alle som gjør det. Folk er forskjellige.
betty74 Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Under første svangerskap var jeg på omvisning på føden og opplevde det samme som deg.... Da var vi en gjeng høygravide som ble litt bleke i ansiktet, ja... Det hørtes jo ut som de slaktet gris der inne. Men som i ditt tilfelle hørte vi babygråt like etter... Men jeg skjønner deg jo, det blir litt nært med en gang man hører det live, dessuten er det nok værre å stå på utsiden å høre enn å være damen med brølene - Faktisk!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Nei det må du ikke tenke mer på!! Når jeg fikk mi sist så sa jeg bare au au au i riene, tilslutt så sa jordmora: "du kan få lov å si noe verre enn au" Men jeg hadde mer enn nok med å holde lystgassen og konsentrere meg om jeg ikke skulle hyle også!! Og jeg er en person som fort blir hissig og sint så du må ikke tenke på hylene. Nå har jo noen opplevd endel smerte tidligere mens andre har gått gjennom livet uten noen form for sykdom eller smerte eller andre ting så da blir det jo forskjell på hvordan man reagerer. Du må bare legga hylene bak deg. Husk heller og SOV masse nå på forhånd!! Det får du garantert ikke mye av etter fødsel. Jeg er andre gangs og tenker mye SØVN. Legger meg kanskje ikke 2330 men passer på å sove middag når jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå