Gå til innhold

ul viste gutt, skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde egentlig ikke spesielt ønske om jente for jeg har en gutt på 1 år og tenkte det ville være fint for begge at de var samme kjønn siden de er så tett i alder.Men når jeg så det på ul ble jeg skuffet fordi det blir mitt 4 barn og alle er gutter. Misunner folk somhar døttre.Det tror jeg aldri jeg vil oppleve Jeg vil ikke ha flere barn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert en reaksjon på at du ikke ønsker deg flere barn.

Den følelsen går nok over om en stund. Ikke vær lei deg for det du føler.

Skrevet

Vet du at det er større sjangs for å få samme kjønn som dine to første (hvis de har samme kjønn så klart)? Det er faktisk sånn.

Det er lov å være skuffa, du blir helt sikkert like glad i den gutten som de andre når han ser dagens lys :)

Skrevet

synes vi skal være glad for alle de barn vi får, uansett kjønn. tenk på alle de der ute som ikke kan får barn.... det var nå min mening

Skrevet

>

Enig med hva Anonym skriver. Jeg ønsket meg også jente, men etter noen dager så vente jeg meg til tanken og nå vil jeg ikke ha annet en gutten min :-) Men jeg forstår at når du har 3 gutter fra før så hadde det vært moro med en jente, forstår det faktisk veldig godt, og jeg føler med deg at det ikke ble det denne gangen heller.

Det blir nok bra skal du se - det kan bare ta litt tid :-)

Skrevet

Enig med minimus, men også med Athina...

Jeg var sååååå glad da ultralyden nærmet seg slutten. jeg hadde ikke kjønnet i hodet i det hele tatt før jordmor spurte om vi ville vite det. da jeg fikk vite at det nok blir jente, ble jeg faktisk litt lettet. Innerst inne hadde jeg ønsket meg det, men først av alt ville jeg vite om babyen var frisk.

Det er så godt å se at det er ærlige mennesker ute. Det er lov å bli skuffet!!

Akurakk som det er lov å si at de første månedene etter fødsel er jævlige, at man ikke kjenner noen morsfølelse på sykehuset og at man heller vi reise hjem og sove enn å ta vare på babyen etter fødselen...

Skrevet

Prøv å tenke positivt! Tenk hvor heldig du er som kan få barn! Og at de er friske!

Jeg skulle gjerne tatt imot 4 gutter jeg. Har hatt en MA, en SA og hadde en dødfødsel nå i uke 27.

Ønsker meg en liten en og kjønn blir så uvesentlig akkurat nå!

Hilsen en fra habituell abort som bare måtte på gamle trakter for å kikke litt:)

Skrevet

det er lov å være litt skuffa. det betyr jo ikke at ikke man ønsker barnet velkommen av den grunn. har selv hatt en ma og en sa og det viktigste nå er jo selvfølgelig at alt går bra, men allikevel håper jeg litt ekstra på at det er en jente i magen min. men blir det gutt skal jeg elske den over alt på jord også, så får den heller tåle litt rosa klær og gå på shopping med mor. haha. neida:-)

men hi jeg skjønner godt tankene dine når du har 3 gutter fra før.

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg hadde en gutt etter UL, men så viste fostervannsprøven en jente:-)

Skrevet

jeg synes ikke du har grunn til å være skuffet jeg..tenk hvor mange som ikke får barn i det hele tatt..jeg venter mitt andre barn..det er også en gutt.. har en gutt fra før,og hadde håpet på en jente,men jeg strålte som en sol når det ble en gutt.. det er ikke en selvfølge å få barn mener nå jeg!

Skrevet

Kunne ha skrevet ganske lik innlegg, bare jente i stedet for gutt. Har to jenter og venter den tredje. Ble også skuffet, hadde vært moro med en gutt etter to jenter. Jeg også vet at mange sliter med å få barn i det hele tatt. Men alle vi har jo følelser utifra våre egnes situasjoner. Man blir jo lei seg når middagen blir ødelgt altfor mye salt f.eks. Selv om noen steder i verden har de ikke noe å spise i det hele tatt:)

Vi blir nok kjempeglad i våre babyer, når man tenker langsiktig så spiller det liten rolle om de er gutter eller jenter. Men hadde jo vært spnnnende med litt variasjon...det er lov å være skuffet mener jeg.

Skrevet

Kjenner meg sånn igjen i innlegget ditt. Selv har jeg 2 gutter og drømmer om en rosa prinsesse til slutt. Kommer nok til å stikke litt i hjerterota om ul viser gutt nok en gang. Dette er liksom siste sjanse til å få en jente siden vi ikke kommer til å satse på flere barn.

Og dette handler IKKE om at jeg har for mange barn som jeg har, eller at jeg er utakknemlig, og ikke tenker på dem som ikke kan få barn. Dette handler om MINE drømmer og hva jeg ønsker meg. Det handler heller ikke om at jeg ikke kommer til å elske en evt sønn like høyt som mine andre barn eller en evt lillesøster.

Jeg synes nesa mi er stygg, det betyr ikke at jeg ikke kan se at de som har alvorlige funksjonshemninger, skader eller lyer har det værre enn meg, og at jeg skulle være glad for den nesa jeg har.... Enhver har sine egne tanker og følelser, og det burde faktisk andre respektere. Synes det blir veldig feil å anklage HI for å være "et monster" for å ønske seg noe hun ikke har, og sansynligvis nå heller ikke kommer il å få...

Så kjære HI. Jeg deler dine tanker, og er sikker på at både du og jeg blir lykkelige med våre barn enten det blir gutter eller jenter :-)

Skrevet

Når jeg ser alle innleggene her er det en ting som undrer med, INGEN av dere er opptatt av at barnet er FRISKT, fremfor hvilket kjønn de får! Slutt med denne kjønnsfikseringen, før kunne man ikke få vite på forhånd hva man skulle få, det tror jeg faktisk var mye bedre mange ganger. Har selv opplevd å miste ett barn (pike), og fått 3 gutter, ønsker meg svært ett barn til, men kjønn er faktisk totalt uinteressant, bare barnet er FRISKT OG LEVENDE!

Skrevet

SELVFØLGELIG er man mest opptatt av at barnet er friskt. Men etter at man har fått stadfestet at alt ser bra ut er det lov til å ønske eller håpe at man får noe man ønsker seg...

Skrevet

Er det liksom generelt "bedre" å få en jente istedet for en gutt??? virker slik på mange inne her... skjønner liksom ikke helt...dårlig gjort ovenfor alle søte små gutter som finnes...hvis alle bare vil ha jente?!

Skrevet

For mg handler det om hva jeg har fra før. Har 2 av en sort, og det hadde vært ekstra stas med en av den andre sorten også.

Skrevet

Jeg har tre jenter fra før og en gutt, jeg er overhodig ikke skuffet men, jeg husker jeg lå der og håpet hun ville si at det var en gutt, slik at min sønn kunne få en kamerat, men slik ble det ikke. De blir fire jenter og e gutt og ilikhet med deg får jeg aldri mere barn.

så jeg forstår deg på en måte at du er skuffet!

Lykke til allikevel, det blir nok skjekt med en jente barne barn og snille svige døttre;)

Skrevet

Å snakke om at man føler seg skuffet fordi man ikke får det kjønnet man ønsker seg virker umodent. Det er faktisk en innkalkulert risiko i det å bli gravid at man faktisk kan ende opp med et annet kjønn enn det man ønsker seg mest, betyr dette at disse barna ikke er like ønsket?

Skrevet

Hei januarglede!!!!!!

Opplevde AKKURAT det samme som deg!!!da jeg har tre jenter og èn gutt fra før, så nå "håpet" jeg jo SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ at det skulle bli en gutt for han jeg har fra før sin del. Men det blir jente :-)

Skrevet

det er jo faktisk fifty-fifty for hvilket kjønn man får...hvis folk blir SKUFFET,for at de får en liten gutt...så burde de kanskje tenkt på det før de blir gravide?! hva er så mye bedre med jente enn med gutt?? virker som alle blir skuffa hvis d er gutt??? hadde dere blitt gladere hvis d va en jente?! selv om hun ikke var helt frisk?? virker som kjønnet betyr mer enn barnets helse?

Skrevet

Husk at de barna dere får har ikke bedt om å få dere til foreldre. Det er utrolig egoistisk å bli skuffet over at kjønnet ikke ble slik som ønsket.

Skrevet

Nei så artig:) vi har jo akkuratt samme oppskrift om man kan kalle det da. Jeg sier til min sønn, fordi du er den ene sønnen min, har du et helt spesielt plass i hjertet mitt, det liker han å høre faktisk, for han var ganske lei seg da han fikk vite at han fikk en søster til, enno han bare er 6 år gammel. Men når jeg fortalte ham dette ble han glad og han sluttet å kalle mamma og pappa for domme mennesker, som ikke klarer å lage noe annet enn jenter he he

Skrevet

Det var jo en KJEMPE fin måte å si det på :-D får legge meg den på minnet til min kar blir så stor, han er bare 2 år enda, men tida går fort så snart er han og stor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...