Gå til innhold

Noen sjefer/ ledere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er daglig leder i en butikk, og jeg vil gjerne høre fra dere andre hvordan dere takler dette med mor og karriere?

Selv ble jeg kalt inn på teppet etter endt permisjon, og eieren mente at jeg ikke kunne skru av leder-bryteren når jeg var i permisjon. Jeg sa at jeg ikke kom til å jobbe i min permisjon, og at dette er alle norske kvinners rett. Skulle bare mangle! Hun synes visst ikke at jeg var så godt egnet jeg da til lederjobben min!!! Ble så forbanna at jeg sa henne akkurat hva jeg mente, og hun måtte bare bite i seg at jeg kom til å få flere barn, og jeg kom ikke til å jobbe mens jeg var i permisjon!!

Flere som vil dele erfaringer, problemer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er når man er på jobb, en annen når man har fri/permisjon.

Det er da helt vanlig at en annen må vikariere for deg mens du er ute i permisjon, uansett hvilken stilling du måtte ha. Ikke er det ditt ansvar å skaffe noen til å gjøre den jobben inntil du er tilbake igjen heller.

Syns det var helt riktig av deg å si hva du mente, og ikke la deg overkjøre av denne eieren. Hun høres rett og slett uproff ut.

Er det en liten bedrift du jobber i? Ut i fra egen erfaring så er det gjerne i mindre bedrifter at slike konflikter oppstår.

Vil ønske deg lykke til videre, og stå på ditt!

Skrevet

Hei,

hørtes ugreit ut med konflikt med leder om noe sånt.

Jeg for min del skrur ikke av jobben fullstendig, jeg jobbet en god del i første permisjonen min og kommer til å jobbe noe i denne også (er i permisjon igjen). Men ikke med ting i den daglige driften - det gjør vikaren min. Jeg vil være på et minimumsnivå med å legge opp budsjett osv for neste år i og med jeg kommer tilbake og skal selv rapportere på dette. Men jeg har en vikar, og han tar seg av alt i det daglige, kunne ikke falle meg inn å blande meg inn der - det vil jo også ta fra vikaren autoritet i mine øyne. Men planer/budsjetter og slikt som jeg selv må føle på kroppen til året, det vil jeg gjerne delta på slik at jeg også får litt eierskap til dem. Tar meg også turer innom jobben for å vise fram baby og vise fjes og deltar på diverse sosiale ting for å opprettholde kontakten. Men det skal sies at førstemann her har et svært godt sovehjerte og det var lett å sette seg ned en times tid foran pc'en oppkoblet til jobben i ny og ne når hun sov 4 timer iløpet av dagen.... Det spørs hvordan nestemann blir - om det er like enkelt denne gangen.... For baby er førsteprioritet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...