Gå til innhold

Dere som bruker bæresjal.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bæresjal, BB sling heter den.

Men det jeg lurer litt på... Jeg sliter litt med å finne en god stilling å bære gutten min på 5mnd i. Problemet er at han ikke liker å ligge inni den "posen" på en måte, han bare strekker på beina og trives ikke. Jeg har prøvd et par ganger å ha beina hans på utsiden, men da trekker ham dem liksom sammen på en måte så jeg føler han glir nedover.

Jeg føler liksom at vi er midt i en "for stor, for liten" situasjon her.

Han er 8,5 kg og 68 cm så han er en stor gutt. Men samtidig er han jo bare 5 mnd.

Hvilken bærestilling bruker dere på deres små, gjerne i 5 mnd alder (=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, er det sjal eller slynge du har?

Hvilken knytting er det du bruker?

Han er hverken for stor eller for liten til noen av delene uansett :-) Det bare krever litt øvelse å få det il innimellom - brukte lang tid på å få til den første ringslynga jeg kjøpte, men elastisk sjal og Mei Tai fikk jeg til med en gang....

Han er uansett stor nok til å sitte oppreist mage-mot-mage med beina ut nå. Stoffet må spres fra knehase til knehase og knærne bør være litt høyere enn rumpa - for å få en ergonomisk og god bærestilling :-)

Anbefaler deg en tur innom www.tettinntil.no -der finner du hauger og lass med info om forskjellige typer bæretøy, knyttinger og bæremetoder!

Hmmm, kanskje jeg skulle ha lagt inn noen bærebilder i fotoalbumet mitt??

Skrevet

Dytter litt før jeg legger meg jeg...

Skrevet

En ringslynge tror jeg det er, den er ikke elastisk. Jeg må innrømme at jeg sliter med å finne en god stilling både for ham og meg. Det hender jeg treffer og da sitter han som støpt og jeg kjenner at det ikke er tungt i det hele tatt.

Men han strekker sånn på beina nå at jeg bør nok få avansert til å ha dem på utsiden :)

Og siden du sier at han er stor nok til å ha beina på utsiden skal jeg få øvd meg mer på dette..Hadde vært fint å sett noen bilder. De bildene jeg har i bruksanvisninga blir litt "rare" siden det bare er vist med ei lita dokke.

Skrevet

se på tettinntil.no masse fine forklaringer og bilder der...

Skrevet

Inne på Tett inntil vil du finne mange bilder! Jeg har dessverre veldig få bærbilder med ringslynge for det er ikke det jeg bruker mest...

Bilder med dukke er ikke greit å gå ut i fra nei, gir ikke et reellt inntrykk av hvordan det skal se ut når du bærer riktig.

Jeg bar L med beina utenfor i ringslynge da hun var 3-4 mnd'er. Det som er alelr viktigst er at du får spredd stoffet på slynga skikkelig godt ut til knehasene, stram godt sånn at slynga sitter tett rundt kroppen hans (det er lettere å få det stramt og godt om du har slynga så stram mens du setter han oppi at det er litt vanskelig å få lurt han på plass, da er det bare bittelitt etterstramming som skal til), begynn med ringene på slynga på toppen eller litt bak skulderen din sånn at de ikke kommer alt for langt ned mot brystet ditt foran og ha gutten din høyt nok til at du kan kysse han på toppen av hodet uten å måtte bøye hodet ditt mye nedover :-)

Lykke til med utprøvingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...