Kirsebæra Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 oooh, spennende, fortell da! jeg harikke fødd hjemm, men har drømt mye om at enten jeg eller anboen kommer til å føde hjemme=P aner ikke hvorfor
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 det hele begynnte med at jeg våkna på mårran å måtte på do.helt i ørska hørte jeg "plopp", men tenkte ikke noe over det. gikk så å la meg igjenn. men da kjente jeg at alt blei så vått. gikk vanne nå eller tenkte jeg.men det er jo en månad til termin. sprang på bade å JA, det var vanne som hadde gått.det bare rant å rant. ropte på samboern som hadde såvna på stua, ringte føden å fikk meg litt frokost på dassen. samboern pakket bagen å så bar det i vei til føden. der var vi ca 1 1/2 time.tok litt prøver å sånn, å jeg tenkte at HERREGUD nå er tiden inne!men neida. hadde bare 1- 1 1/2 cm åpning å legen sa at ALLE førstegangsfødende har en 10-15 timers fødsel. så det var bare å dra hjem å slappe av litt så kunne vi komme tilbake i sju halv åtte tia på kvelden for å sette i gang fødselen.slappe av tenkte jeg. med de smertene??jaja, legen vet vell best. kl 12 dro vi fra sykehuset. på vei hjem trodde jeg rett å slett at jeg skulle dø!!blei det vondere nå kom jeg til å henge meg!for når jeg kom hjem hadde jeg full åpning.en kjøretur på 15min. ringte føden å jordmoren skulle komme.jeg ventet å ventet men nei..etter nesten en halv time kom de.grunnen til at d tok tid var rett å slett fordi de måtte stoppe på bensinstasjonen å fylle diesel!men 14.07, 040207 kom prinsessa vår til verden.fødselen gikk strålende!!å jeg er verdens lykkligste mamma!!
Kirsebæra Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Oi. ja jeg har hørt de som blir sendt hjem og så føder de på do! eller is tua for den saks skyld... derfor nektet jeg å bli sendt hjem siste gang jeg kom på sykehuset...=) hvordan var det da var det skremmende eller? rakk du i det hele tatt å tenke?
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 jeg var jo igrunnen ganske nervøs for å føde. så når jordmora sa jeg måtte føde hjemme trodde jeg at jeg skulle kvele stakkars dama.hehe..men jordmora var kjempe flink.kunne ikke ha fått bedre jordmor!men dem si jo det at når vannet fosser slik som det gjor me meg så bruke det å gå ganske fort å så var jo jeg en månad for tili så legen skulle ha tenkt litt lengre..men heldigvis gikk alt kjempe bra.var ingenting som tydet på at ho var prematur.utenom at ho var lite
Kirsebæra Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 er det meg du snakker til? isåfall så hadde jeg ikke noen fin fødsel...
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #10 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg hadde hjemmefødsel. Kjempefin opplevelse. Dette var planlagt så alt var tilrettelagt.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 karinahl&elias født 08.11.06 kan jeg spør om åssen den var?
Sånn kan det gå Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 De 4 yngste våre er født hjemme. Det var det amerikanerne kaller UC. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå